• bebinsmamma

Stockholmare med erfarenhet - vilken barnmorska gick du till?

huja, det finns för mkt att välja på.

Tänkte jag skulle vilja ringa nästa vecka - men vet inte vart jag ska vänta mig.

Det finns ju så många ställen Mamma mia, vårdcentral, curera, privatklinik osv osv....?

Förslag och erfarenhet mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Stockholmare med erfarenhet - vilken barnmorska gick du till?
  • EimiDevine

Jag håller med. Mama Mia är suveräna!

• bebinsmamma

Åh tack! Bor på Södermalm o har börjat fundera på mamma mia på götgatan, eller mvc på liljeholmen...

I vilken vecka gick ni första gången?
    Går man på lika många kontroller oavsett var man väljer?

• smurfen08

Privata barnmorskorna på Artillerigatan är suveräna! Har erfarenhet av Barnmorskorna Östermalm tidigare men rekommenderar Privata utav dem två.

• citronkräm
    bebinsmamma skrev 2010-11-20 09:52:03 följande:
    Åh tack! Bor på Södermalm o har börjat fundera på mamma mia på götgatan, eller mvc på liljeholmen...

I vilken vecka gick ni första gången?
    Går man på lika många kontroller oavsett var man väljer?
    Med min första gick jag på "vanliga mvc" som då låg på Götgatan, men de flyttade sen (typ ner till Hammarby kanal)... hade bm Linda Platon som var jättebra (att namnet sitter kvar 9 år efter säger en del)

Med tvåan bytte jag (av olika anledningar, främst för att allt skulle vara annorlunda, eftersom det blev en del komplikationer efter förlossningen...) och valde då Mama Mia på Götgatan. Är inte överväldigad... fick ingen hjälp eller stöd när jag hade blödningar eftersom det var veckan innan jag var på inskrivning... Den bm som jag fick klickade det inte alls med, och efter ett par veckor, kanske v20, så bytte jag och fick en som var bättre. Kommer inte alls ihåg vad någon av dom heter längre

Men - som med så mycket - handlar ju om personkemi. Privat kan vara bättre, men behöver inte vara det. En bm som någon tyckt var superbra, kan någon annan tycka är helt fel...

Är smart att välja någon som ligger bra till geografiskt, antingen nära hemmet eller jobbet. Och man har alltid rätt att byta om det inte känns bra, även om det "känns jobbigt/tar emot", så är det vana vid att det sker 
  • bebinsmamma

Jag är 28 nu och har inte så många vänner som har fått barn än, bland mina nära vänner är det bara en hittills och hon bor inte här i sthlm - det är av hennes historia som jag har blivit lite fast i tanken att "jag måste hitta en toppen barnmorska". Så det är ju skönt att höra att man kan byta om det känns helt fel. Hade man bara orkat så kunde man gått "på utvärdering" till ett par innan man valde en... fast det hade nog varit lite för tokigt. haha. nä nu är jag bara trött och vimsar. Dags att sova kanske.

Tack för era svar!

Svar på tråden Stockholmare med erfarenhet - vilken barnmorska gick du till?