• frupoulsen

    hur många gånger har du livit stoppad av polisen?

    som frågan lyder , skriv gärna varför och om du fick böta eller tom blev av med kortet

  • Svar på tråden hur många gånger har du livit stoppad av polisen?
  • FiaPer

    Aldrig. Har haft körkort i 6-7år men inte alltid kört aktivt under den tiden. Kan tycka att jag borde ha blivit stoppad vid det här laget speciellt under perioderna då jag kört minst 1,5h varje vardag. Så jag undrar rätt ofta vart poliserna är numera:)

  • kixan

    Varje morgon påskveckan jag jobbade i Hemavan (blåskontroll). Jag var måttligt less kan jag ju meddela.
    En morgon hade de dessutom sänkt hastigheten på den sträcka jag körde varje dag, från 50/70/90 till 30/50/70. Så av gammal vana körde jag runt 60 på vad jag trodde var 70-sträcka och blev stoppad i fartkontroll och fick böta för att de j*vlarna hade sänkt hastigheten...

    Utöver det är enda gången för någon månad sen i jobbet. Blåskontroll (där satt jag med tydlig gravidmage dessutom..) och kontroll av färdskrivarblad etc. Måttligt less då också då jag hade en tid på VC och det var på håret att jag skulle hinna dit utan att bli stoppad av polisen.. Jag fick ringa VC och förklara att jag skulle bli sen, satt nästan en kvart i den kontrollen, vet inte hur det kan ta så lång tid att kolla 3 färdskrivarblad...
    Har haft körkort i 10 år.


    A -03, F -05, BF 20/11 -10
  • tweenies

    Har aldrig blivit stoppad, haft körkort i två år. Bara väntar på att dom ska stoppa mig, vill nog att dom ska göra det så jag får det överstöklat, jag är nämligen löjligt rädd för att bli stoppad, vet inte varför :D.

  • bizzziie

    7 gånger. Har haft körkort i 5,5 år.

    Förutom rutinkontroller:
    1. Flygande besiktning. Hade haft körkortet 2 veckor och var på väg till skolan (gick transport) och skulle ha undervisning av, ja, Polisen! Allt gick igenom förutom tutan som jag använt en minut tidigare då jag hälsade på en vän!!? Typiskt.. lite pinsamt att en timme senare gå tillbaka till trafikkontrollsplatsen tillsammans med klassen o en polis och träffa dom igen!
    2. Fortkörning 69km/h på 50-väg. 1200:- böter. En mötande bil blinkade på mig och jag hade fullt upp med att försöka lista ut vem det var som "hälsade" när jag för sent insåg att han varnat för polisen!
    3. Blev ifattkörd av en polisbil som blinkade in mig. De tyckte att jag och min kompis betett oss konstigt tidigare i centrum, som att vi var fulla (knappast, vi var glada för att vi firade en annan kompis som skulle gifta sig!!!) Fick blåsa och prata med dom ett bra tag innan dom släppte mig!
    4. Körde hem fr jobbet kl 5 på morgonen i ett grannlän. Blev skuggad av en polisbil ca 1mil och sen inblinkad. Visade sig att min far (som bilen stod på) missat att meddela besiktningstiden till mig så min bil hade fått körförbud! Jag blev helt ställd o började gråta! Så han släppte mig utan böter eftersom det bara var några dagar och att det inte var min bil och ett missförstånd mellan mig och min far. Haha.. typisk tjejgrej att gråta sig fri från böter! Och gissa om min far fick en utskällning kl 5.30 på morgonen!!
    5. Stoppad i en fartkontroll. Körde på en väg där inga hus finns precis innan en 70-skylt så körde kanske 65km/h.. Tvärbromsade när jag såg reflexvästarna och i rättan tid!! Dom mätte upp 59km/h med lasern!! Dom va på bra humör så jag slapp undan med en varning..

    Usch vad hemskt.. har aldrig tänkt på att det var såhär många gånger jag blivit stoppad!! Men 3/5 hände innan jag fyllt 20.. när jag fick barn blev jag försiktig och kör aldrig för fort!

  • jejosa

    2 ggr... en rutinkontroll veckan efter jag fått mitt körkort och en för fortkörning på motorväg - klarade mig undan böter med andan i halsen den gången pga den civila trafikpolisen fick en akututryckning Tungan ute

    sen har jag ett par parkeringsböter

  • Filemon Syklon

    Fyra gånger sedan -82. Två smärre fortkörningar (85 på 70-väg och drygt 100 på 90-väg) och två rutinkontroller vara den ena även var en nykterhetskontroll.


    God's away on business
  • Lottaa

    Vet inte hur många gånger jag blivit stoppad, kanske 5?
    Har varit vanliga kontroller, varav 1 fick jag böter för att jag körde med dubbdäck.
    Nu regel var väl från i år att man inte fick det från 15 april eller nått.
    Var väl den 16 eller 17 april.
    Jag blev arg! Men visade det aldrig.
    Fick böter på 500:-


    Alexander 100318 www.lottispotta.blogg.se
  • Kazeer

    Jag har haft körkort i snart 22 år och har blivit stoppad av polisen en gång och det var för snart fyra år sedan. Det var en nykterhetskontroll utanför Systembolaget en lördagförmiddag.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • LuMa

    Många gånger, de flesta för att blåsa. Annars har det varit andra kontroller, tex mönsterdjup på däck.
    Har aldrig på 14 år fått böter. *peppar peppar*

Svar på tråden hur många gånger har du livit stoppad av polisen?