• Sickan

Ni som börjat med tillägg som komplement till amning vid 3-4 månader!

Min tjej på 4 månader har varit lite gnälligare på eftermiddagen och kvällen på sista tiden. När jag har ammat henne har hon först ätit en liten stund och sedan börjat gnälla och liksom velat suga men släppt bröstet direkt igen. Tänkte därför att hon kanske inte får tillräckligt av mig så jag testade för en stund sedan att ge henne flaska när hon ammat och hon drack 120 ml. Så antagligen var det så att hon inte fick tillräckligt med mat av mig.

Hur gör jag nu? Hur mycket tillägg ska jag ge? Ska man ge tills hon inte vill ha mer? Jag har ingen erfarenhet av flaskmatning då jag helammade min son.

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter och ge mig lite råd och tips!

• Svar på tråden Ni som börjat med tillägg som komplement till amning vid 3-4 månader!
  • Dilara06

Min kille är 4 månader nu slutet av denna ånad o jag ger han ersättning då jag inte har nå mjölk...Han äter 150..Har en stor bebis

• Sickan

Dum fråga kanske men hur har du kommit fram till 150? Visar han att han inte vill ha mer då? Är som sagt helt ny på området....

• Dilara06

exakt han visadwe att han ville ha mer o då höjde jag..Och nu räcker 150...Dom små liven visar om dom vill ha mer eller inte...

• marla333

brukar ge dotter runt 50- 100ml ersättning ibland om hon är mer hungrig. brukar göra på 100ml, äter hon inte allt så slänger jag det. är så skönt att kunna ge ersättning ibland, att inte stressa över amning och mjölk =)

Svar på tråden Ni som börjat med tillägg som komplement till amning vid 3-4 månader!