• eåf

Emmaljunga twin nitro??

Har ni någon erfarenhet om den vagnen? Är den tung och klumpig? Tar den stor plats i bilen? Lättkörd? Bra plats för barnen? Vad har ni för syskonvagn och varför? Vi har ett barn på 2 mån och ett som blir 2 i januari

• Svar på tråden Emmaljunga twin nitro??
  • skruttplutt

Vi har den till våra barn som är 3 år och 5  månader. Gott om plats nu med åkpåsar och overaller. Mycket smidig och lätt att köra, även med en hand. Härlig fjädring och såå skön att ut å gå med. Visst den är bred och tar upp nästan hela bagaget i vår v70 men man klarar att lyfta in den själv utan större problem. Har börjat fundera på om vi skulle byta till en babyjogger city select men jag är lite förälskad i min twin nitro så jag är lite rädd att jag blir besviken...

• Goffer

Jag har inte den själv utan en en Twin city cross men ni bör verkligen tänka på dom små framhjulen nu till vintern. Jag hade en vagn med stora svängbara förra vintern och det var helt bedrövligt för dom kränger lite hela tiden. Mina killar fyller snart 2 och det funkar ännu helt perfekt med 4 fasta hjul.

• Findusfideli

Jag har den och gillar att den är lättstyrd och har gott om plats för bägge barnen. Nu gillar inte min tremånaders att åka, men den är lätt och behändig trots sin bredd. Jag kan i och för sig bara jämföra med Easy walker. Jag gillar också att man kan ha barnen emot sig. Jag har inte kört den i snö, så det kan jaag inte uttala mig om. Varukorgen är inte heller den bästa.

• eåf

Har haft svämghjul på de senaste två vagnarna och jag skulle aldrig köpa med fasta hjul efter det!

Vad är dåligt med varukorgen?

Den city cerox 360 som är med svämghjul kan man ju "slänga över" handtaget på. Blir det då att man kör med de fasta hjulen i fram? Sånt fall funkar ju de hur bra som helst om de är mycket snö

• Findusfideli
    eåf skrev 2010-11-21 00:12:27 följande:
    Har haft svämghjul på de senaste två vagnarna och jag skulle aldrig köpa med fasta hjul efter det!

Vad är dåligt med varukorgen?

Den city cerox 360 som är med svämghjul kan man ju "slänga över" handtaget på. Blir det då att man kör med de fasta hjulen i fram? Sånt fall funkar ju de hur bra som helst om de är mycket snö
     Ursäkta att det dröjde hundra år..Varukorgen har låga kanter och är svår att komma åt.
Svar på tråden Emmaljunga twin nitro??