• Veronika07

Hur kan jag "trolla bort" en rosa plastmatta?

Jag undrar om någon har tips på vilken färg vi ska måla väven på väggarna i badrummet med för att trolla bort att golvmattan är rosa? Vi hade tänkt byta mattan men det visade sig vara väldigt krångligt på grund av ledningar och golvvärme. Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hur kan jag "trolla bort" en rosa plastmatta?
  • flixflax

Vitt. Måla väggarna vita, ha vita handdukar och en vit badrumsmatta så kommer det rosa inte se så tokigt ut.

Alt svag grön det tonar ju ner rosa/rött.

• höbåtsolle

Tramsa inte till det nu, ta bort mattan och lägg kakel.

• MamaPapa

Hur rosa är mattan? chockrosa, pastellrosa, persikorosa, svag/stark?
    Ljusgrått kan jag tycka passar ihop med framförallt ljust rosa. Annars kanske någon cremefärgad, fast då finns det risk det blir förmycket , typ "glass känsla"....

• Veronika07

Tack så mycket för tipset! Glad Funderade på terrakotta men det kanske bara gör saken värre?

• höbåtsolle

Plastmatta är ju vidrigt, oavsätt färg.

• lunah

Det finns speciell golvfärg att måla golvet i - supersmidigt!

• flixflax
    Veronika07 skrev 2010-11-20 21:27:34 följande:
    Tack så mycket för tipset! Glad Funderade på terrakotta men det kanske bara gör saken värre?
    Ja verkligen!!!! Det tar ju upp det rosa! OCh skär sig om inte annat. Men som andra frågat, vilken rosa är det?
  • Veronika07
    NoLe skrev 2010-11-20 21:26:11 följande:
    varför inte måla golvet också?
    Kan man måla mattan? Jag är inte så himla bra på det härmed renovering och färg Glad
    höbåtsolle skrev 2010-11-20 21:25:57 följande:
    Tramsa inte till det nu, ta bort mattan och lägg kakel.
    Det har lite med ekonomin att göra också, just nu har vi inte råd att anlita någon att lägga kakel.
    MamaPapa skrev 2010-11-20 21:26:56 följande:
    Hur rosa är mattan? chockrosa, pastellrosa, persikorosa, svag/stark?
    Ljusgrått kan jag tycka passar ihop med framförallt ljust rosa. Annars kanske någon cremefärgad, fast då finns det risk det blir förmycket , typ "glass känsla"...
    Skulle nog säga persikorosa,
Svar på tråden Hur kan jag "trolla bort" en rosa plastmatta?