• Mavios

Kan en familj verkligen överleva ekonomiskt om en är hemmafru/hemmaförälder? Förr gick det, men idag???

Viktigt att tänka på om en är hemma, medan den andra arbetar, är att sätta undan pengar till en individuell pensionsförsäkring för den hemmavarande personen.
    En hyfsad lön är ju nästan ett måste, det kan vara nog pyssligt ändå att få ihop ekonomin om en är hemma på heltid. Jag jobbar numera några timmar i veckan, så jag är itne längre enbart hemmafru. Barnen börjar bli större och då känner jag att jag kan arbeta mer.

Det tråkiga här i vårt område var att det inte fanns några andra hemma för barnen att leka med när de var små, så de har gått på förskola precis som de flesta andra, men började vid tre års ålder när behovet av kompisar började bli trängande. Innan blev det mycket öppen förskola, men där var ju mest bebisar och bara ibland syskon som var lite äldre.

Svar på tråden Kan en familj verkligen överleva ekonomiskt om en är hemmafru/hemmaförälder? Förr gick det, men idag???