Inlägg från: solida |Visa alla inlägg
  • solida

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Jag har beställt fotokalendrar i fyra år nu. Första året gjorde jag hos fujifilm för jag fick nåt erbjudande, nästa år surfade jag runt och jämförde, och valde vistaprint. Sen har jag använt dem tre år i rad, och är extremt nöjd! Det blir så bra kvalité, och man kan få designen i en oändlig massa olika sätt. Lite trist att man inte får namnsdagar, men jag tycker att man kan leva utan faktiskt. Och det blir inte alls dyrt. I år beställde jag 6 likadana kalendrar plus en med helt andra bilder för totalt 720 kr inklusive frakt och moms. De där "extragrejerna" som nån skrev om är det ju bara att ignorera, inget som är förbockat från början. Men förra året beställde jag ett par nyckelringar med sonen och gav mormor och farmor, det var väldigt poppis.

• solida

Vistaprints kalendrar är i A4storlek, alltså två A4 när den är uppslagen.

• solida

Jag fick hem kalender från Vistaprint idag, och de röda dagarna står faktiskt inskrivna. De är dock inte rödfärgade, men det står på dem t ex trettondagen eller långfredagen etc. Jag var lite osäker innan på om det stod i, men det gjorde det.

Men att färga siffrorna röda vet jag inte om man kan, jag har inte prövat.

• solida

Jag har fått hem alla mina kalendrar (7 st) från Vistaprint, och är supernöjd. Det enda som blev fel är att jag har fyllt i allas födelsedagar och satt en ballong i rutan på det datumet, men på en av födelsedagarna föll texten bort, det är bara ballongen kvar... Dock kan jag inte skylla på Vistaprint tyvärr, är nog den mänskliga faktorn (dvs jag) som ställt till det.
    I övrigt mycket nöjd som sagt. och två kort som de varnade för hade för låg upplösning, blev också hur bra som helst i tryck.

• solida
    Armani skrev 2010-12-13 20:27:05 följande:
    Ni som har beställt från Vista Print, hur länge har det tagit innan ni fått hem beställningen?
    ca en vecka tror jag det tog i år.
Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?