Inlägg från: Solia |Visa alla inlägg
  • Solia

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Har beställt från Extrafilm varje år men jag tycker de blir sämre och sämre. Förut hade de tex riktigt fotopapper. I år måste man skriva högst upp på sidan (eller lämna tomt) vilket gör att bilderna blir väldigt långsmala= beskärs konstigt... Vill man få in flera bilder per sida går det dock numera, men mer än två blir nästan plottrigt (tycker jag som är rätt konservativ). Pga min konservativa läggning har jag dock beställt därifrån denna jul också, men har lovat mig själv att aldrig göra det igen (kommer säkert inte hålla det, vi får se;)) De är inte sämre än andra kalendrar men inte jättebilliga (förr var de ju betydligt dyrare men kvaliteten var outstanding och man hade fina 13x18bilder att använda då året var slut). Fast man vet att man får en hygglig produkt...  Fuji lär ha riktigt fotopapper så jag skulle kolla deras kalendrar om man vill kunna använda förstoringarna "efteråt" också, vet ej format, men det går säkert att kolla!
    Önskefoto verkar många gilla. Har ingen erfarenhet själv! Verkar helt ok!
    Photobox har helt ok färgsättning på vanliga bilder. Vet dock itne mer om kalendrarna.

• Solia

Extrafilms är också vääääldigt mycket sämre i år om man jämför 3 år tillbaka i tiden

• Solia
    Dieselmom skrev 2010-12-14 19:33:36 följande:
    Jag beställer alltid från ifolor.se
    Snälla berätta mer. Beställer ofta kort därifrån. Hur är kalendrarna?!
  • Solia

Väcker liv i denna tråd igen. Vad gäller i år?! Någon som redan beställt och kan ge tips!??!

• Solia

Jag har också beställt från Fuji i alla fall 2 ggr och varit nöjd. Fast till skillnad från dig gillar jag att det är fotopapper. Blir fina förstoringar efteråt med bra bildkvalitet:) Har även beställt från Extrafilm (numera Smartphoto) men den gång jag gjorde det var jag lite besviken just för att det inte var fotopapper. Dyra var de också men rätt fina. Blir nog Fuji igen (bra pris också) om jag inte får många andra tips:)

• Solia

Tack för tipset!

Dalis skrev 2012-11-26 20:20:51 följande:
    Om jag inte minns fel eller något har ändrats de senaste åren så är Ica foto identiskt med Photobox.

Jag har valt att lägga in namnsdagar de dagar då någon i släkten har namnsdag så vi löste det så . Sen brukar jag modifiera till större grad och fet stil på tecknen med så min mormor kan läsa datumen tydligt och bra
Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?