Inlägg från: Dalkulla74 |Visa alla inlägg
  • Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

vera72: Kul att du också tycker att du får hjälp av tråden och vill spara den . Men jag undrar om de inte gjort om reglerna för ålder på trådar eller är det kanske bara att trådar äldre än ett halvår inte går att söka på? De stängs aldrig som förut det vet jag iaf . Jag ska med spara den i mina favoriter

En nyfiken fråga om fotoframkallningen, när du skickade till Crimson, klickade du i autokorrigering då eller bad du dem framkalla bilden utifrån dina inställningar i bilden? För mig personligen så är det suveränt att man kan skicka bilder till Crimson UTAN att de gör något med bilden som man inte vill. När vi framkallade våra bilder från vår förlovning (mycket händer&ringar som motiv ) så gjorde vi det på Fuji. Pappersbilderna vi fick tillbaka var väl ok förutom att det såg ut som att vi hade pudrade händer vilket gjorde att vi sen dess inte har använt oss av Fuji. Men det kan ju ha hänt mycket de senaste 6 åren, kanske kunden är betrodd att ta bra bilder nu för tiden så de inte går in med autokorrigering på allt och alla om man inte väljer det .

• Dalkulla74

Va roligt att höra slutresultaten från er som fått kalendrarna levererade i år !

Salsan: Kul att ni var så nöjda och att kundservice inte var krångliga på något sätt. Vad för typ av papper var det i er kalender, fotopapper eller skrivbart med tex bläck eller blyerts

• Dalkulla74

tessan27: Ja den frakten var ju lite saftig kan man tycka. Vilka lurifaxer som inte har momsen inräknad i sina priser de skrivit ut. Jag kan inte tänka mig att majoriteten av deras kunder är företag så det måste ju vara bara för att få så "litet" pris som möjligt när man jämför de olika leverantörerna. Men det är lite som du säger, de som har jättebilliga priser på kalendrar tar igen det på extraavgifter och vise versa.

Salsan: Precis den kvalitet jag tycker det ska vara på kalendern och kundtjänst med för den delen .

Jag har fått besked från Photobox att mina kalendrar är gjorda och skickade, ska bli spännande att öppna paketet sen!

• Dalkulla74

Tack för återberättelser om hur det har gått för er !

frojo: Ja ICAs foto är samma sak som Photobox där jag beställt ifrån så det är exakt samma priser och valmöjligheter. Har du fått hem dem med? Nyfiken på hur de upplevs .

• Dalkulla74

Längtandsfull: Har du fått dina kalendrar från Photobox? Jag väntar fortfarande på mina, beställde den 30/11. Ingen ko på isen än men förväntade mig att de skulle vara här denna veckan när de skickade det där mailet förra veckan om att de var skickade. Vet att de postas från Frankrike.

• Dalkulla74

OK, skönt ändå att höra att vi ligger lika och väntar båda. Inrikes i Sverige så ska det iaf gå fortare sen. Med vanligt porto så ska man kunna skicka senast den 22/12 och det ska vara framme till julafton. Men du kanske skulle skicka utrikes (minns inte)?

• Dalkulla74

äsch det är jag som skumläser och läste feel. Fick för mig att när du fått dem så skulle skicka vidare dem den 17e men så stod det ju INTE . Hade dottern i ett annat rum som pockade på uppmärksamheten så jag dök bara ner vid datorn som hastigast.

Håller tummarna för att de kommer i tid. Tur att det år många vardagar fram tills jul i år.

• Dalkulla74

Längtansfull: Samma lika, fick mail om att den 6/12 så hade min order "behandlats och skickats". Eftersom jag var ute i så god tid (tyckte jag) så valde jag inget specialfraktsätt utan bara vanligt. Inte ska det behöva ta 3,5 vecka att få sina kalendrar ! Lite vanskligare att beställa senare kan jag tänka mig eftersom det är högre belastning nära jul + att de trycks och tillverkas utomlands så det tar lite tid att skicka eftersom de säkerligen tar billigat tänkbara frakt för att tjäna mer på oss .  Så du har alltså fått ett mail nu som berättar iförväg när de blir klara och ska skickas? Så fick jag aldrig med min order, Mailet kom först när de var klara och hade skickats.

Probably: Hur mycket extra betalade du för DHL?

• Dalkulla74

Såg precis detta på Photobox hemsida:

Störningsinformation 2010-12-09: På grund av kraftigt snöoväder i södra Europa har vi just nu tillfälliga förseningar i leveranserna.

• Dalkulla74

Längtansfull: Aha, tänkte inte på att följa min beställning som inloggad

• Dalkulla74

Probably: Aha, tack Få se om DHL klarar snön bättre än våra cykelbud(?) då

• Dalkulla74

Ledilnaan: Mitt tips om du inte får någon kod härfrån är att googla på tex "ica foto rabattkod" så ska du se att du halkar in på de där rabattkodsidorna där det kan finnas Men nu när det inte är så långt kvar till jul så tror jag du får räkna med att ta dyrare frakt på de flesta ställena om du ska hinna på kalendern under granen. Alternativet är ju att göra som en vän till mig som väntar till mellandagarna då det är halva priset och så får släkten helt enkelt vänta tills dess .

• Dalkulla74
    NU har våra kalendrar kommit hit !!

Bläddrade som hastigast igenom hela kalendern mellan kvällsgröt och smörgåsservering nu ikväll och tyckte överlag att det verkade se bra ut. Ska titta igen i bättre ljus sen när barnen sover

Beställde "enkla A4" och rutorna i kalendern var rel små. Det var bra att jag fetade till och ökade graden på datumena så den äldre släkten kan se. Lite trångt för dem att skriva i den kanske men jag tror inte de ska skriva dit några längre uppsatser så det ska nog funka det med .
  • Dalkulla74

Längtansfull: Känns som att det borde kunna komma i tid till dig ändå. Nu tog det 8-9 dagar från det att de skickats men förmodligen skulle det ha gått fortare om det inte hade varit för snön. Jag håller tummarna för att du får båda dina beställningar innan julafton!

Jag låter kalenderlådan stå tills i morgon och slötittar lite till på tvn ikväll

• Dalkulla74

Salsan: Men va roligt att de är så måna om sina kunder ! Det tjänar Fritzell helt klart på i längden för då kommer man med all säkerhet att beställa därifrån fler gånger skulle jag tro.

• Dalkulla74

Tack för att ni fortsätter skriva och faramförallt berättar hur era beställningar blev, om ni var nöjda eller inte och även har lite motiveringar. Det är nog många med mig som uppskattar att få den infon !

Jag blev nöjd med min beställning från Photobox, färgerna i bilderna känns igen från digitala underlaget, papperet är av högre gramvikt och bra att skriva på, stadig kalender med tjockare plastskiva i botten och transparent plastskiva framför. Det lilla minus jag har är kanske att kalenderrutorna är lite små men det är ju ingens fel. Man ser på skärmen hur det ska bli innan man skickar det men jag trodde helt enkelt att de var större än de var. Jag har ju fyllt i hela släktens födelsedagar så det kanske inte behövs skrivas något mer i rutorna . Som det känns nu så känns det inte som att jag har någon anledning till att byta leverantör om jag ska beställa nästa år . OK det var lite tidsödande att sitta och ändra grad och feta siffor samt göra dem röda på helgdagar men sånt pill har jag inte så mycket emot .

Fortsätt gärna skriva in era erfarenheter i tråden

TomteGOD JUL & GOTT NYTT ÅR allihopa !

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?