• Bellamella

Ert boende

Jag bor i en bostadsrätt på 2 rum och kök med min dotter (5 år) men nu vill jag att vi flyttar till större.  Min månadskostnad för boende är idag 4400:- (det är inkl. ränta)

Jag har tittat på andra bostadsrätter på 3 rum och kök och då visar det sig att månadskostnaden för boende skulle bli 6500-7000:- i månaden (avgift+ränta).

Jättestor skillnad.. man skulle väl nästan kunna bo i hus för de pengarna, eller?

Hur bor ni?
    Vilken månadskostnad har ni?

• Svar på tråden Ert boende
  • MollyN

Jag bor i en tvåa på 62kvm med mina 2 döttrar. min hyra är på 7100. svider ordentligt men det finns ju inte så mkt att välja på tyvärr. Men är iaf glad att vi har en lägenhet=)

• mia maria

Jag bor i en 3:a (hyresradhus) på 85 kvm med mina två pojkar på 1 resp. 6 år.
    Jag har en hyra på ca 5800:-, plus garage på 268:- (självvalt med garaget dock..).

• dontjumphigh

Hyresrätt 3a på 76kvm hyran ligger på 5990:-

Ögonblicklig kärlek 7/7-09
  • Wicke

3a på 69kvm 5800+parkering 200
    Jag + 5åring samt 7 och 10åring varannan helg samt lov

Det skiljer ju sej beroende på vart i landet du bor om det skulle vara billigare att bo i hus. Här i GBG skulle det nog inte vara det.

En verkligare verklighet tack! www.kackerlacka.wordpress.com
  • Erki

Nu bor jag i hus med sambo men innan bodde jag själv med dottern (6 år) i hyrt hus på ca 70 kvm. Avgift ca 6.500kr/ mån. Då ingick el och övrigt.

• minismurfen

villa 170kvm amortering+ränta 6700 , men då tillkommer andra driftskostnader,avlopp,sopor,vatten......så kanske runt 8000kr/mån

• Pellinell

Sthlm- BR-radhus på 120 kvm + trädgård - jag och tre barn. 
    Avg 5 800, värme 1 000, ränta på lån cirka 3 500.  

Svar på tråden Ert boende