• alven85

Tradera, lurad vid köp! Hur funkar det med omdömen?

Jag budade och vann en plånbok på tradera, inte särskilld dyr men ändå...
    När jag får hem den ser jag att myntfacket är helt trasig.
    Jag kontaktar säljaren och frågar varför hon säljer en trasig plånbok till mig och hur vi ska lösa det.
    Hon svarar att hon absolut inte visste att den var trasig och säger att hon ska betala tillbaka allt.
    Jag meddelar mitt kontonummer och säger även att jag avvaktar med att lämna omdöme tills jag ser att pengarna är inne.
    Nu har det gått tre vekcor och inga pengar har ännu kommit in. Jag har mailat två gånger och frågat om hon har satt in pengar...

Jag vill helt klart lämna mycket dålig omdöme! Men är nu rädd att hon ska lämna dåligt omdöme om mig! Kan hon göra så?
    Om hon gör det kan man få traderas stöd att i så fall ta bort det??
    Funderar på om jag ska strunta i att lämna omdöme men det är ju så irriterande att man kan hålla på som hon gjort!

• Svar på tråden Tradera, lurad vid köp! Hur funkar det med omdömen?
  • helene306

Skit att du blivit lurad!
    Ja, hon kan nog lämna negativt omdöme på dig också. Jag är väldigt dåligt insatt i på hur det går till men jag tycker helt klart att säljaren ska ha ett negativt omdöme! Du kan ju maila igen och skriva att får du inte pengarna tillbaka inom 3 dagar så lämnar du ett negativt omdöme. Då har du ändå varnat, många gånger och gett en sista chans. Vet inte om det går att få kontakt med någon kundservice på Tradera? Du har blivit drabbat och nästa gång kan det vara en annan. Omdömessystemet finns ju av en anledning.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • alven85

Jo, men det var ju ett bra tips! ska mail henne en sista gång och meddela att jag tänker lämna dålig omdöme om hon inte för över pengarna.

• helene306
    alven85 skrev 2010-11-21 21:47:39 följande:
    Jo, men det var ju ett bra tips! ska mail henne en sista gång och meddela att jag tänker lämna dålig omdöme om hon inte för över pengarna.
    Ja, då har hon ju ändå en sista chans.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Emmi27

Du kan skriva kommentar också när du ger omdöme och du kan även kommentera andras omdömen på din egen sida =) Så på så sätt kan du liksom "försvara" dig ifall hon skulle ge dåligt omdöme tillbaka.

• Slippery

Om du lämnar negativt omdöme kan du också skriva en förklaring varför samtidigt.
    Bra för andra att veta , så de kan avstå att buda på hennes saker om de vill.

• alven85
    Emmi27 skrev 2010-11-21 21:51:31 följande:
    Du kan skriva kommentar också när du ger omdöme och du kan även kommentera andras omdömen på din egen sida =) Så på så sätt kan du liksom "försvara" dig ifall hon skulle ge dåligt omdöme tillbaka.
    Vad bra! Men ändå störigt om jag skulle få mitt första dåliga omdöme om det inte är sant...
  • Emmi27
    alven85 skrev 2010-11-21 21:57:28 följande:
    Vad bra! Men ändå störigt om jag skulle få mitt första dåliga omdöme om det inte är sant...
    jo det förstår jag men om folk har hjärnor att tänka med så fattar dom väl att man inte besvärar sig med att lämna dåligt omdöme och hitta på fel liksom. eftersom det är rätt vanligt att folk luras på tradera.
Svar på tråden Tradera, lurad vid köp! Hur funkar det med omdömen?