-
-
Svar på tråden Ordningsvakt = svin
-
Öhh? Vad var det som var övervåld? Jag tycker de använde för lite våld! De har laglig rätt att använda så mycket våld som krävs för att få kontroll på mannen. De lyckades inte belägga honom med handfängsel då han konstant gjorde motstånd, alltså använde de för lite våld. Jag vet inte varför han skulle gripas, men om det var för något våldsbrott eller liknande är det ju verkligen viktigt att de lyckas i sin yrkesutövning.
Så snälla, tänk efter innan du skriver! Om han bara hade slutat att göra motstånd så hade de ju inte behövt vara våldsamma mot honom! -
du ger antagligen dina barn ett kok stryk om de inte gör om du säger?bouncer skrev 2010-11-22 02:18:07 följande:Öhh? Vad var det som var övervåld? Jag tycker de använde för lite våld! De har laglig rätt att använda så mycket våld som krävs för att få kontroll på mannen. De lyckades inte belägga honom med handfängsel då han konstant gjorde motstånd, alltså använde de för lite våld. Jag vet inte varför han skulle gripas, men om det var för något våldsbrott eller liknande är det ju verkligen viktigt att de lyckas i sin yrkesutövning.
Så snälla, tänk efter innan du skriver! Om han bara hade slutat att göra motstånd så hade de ju inte behövt vara våldsamma mot honom! -
om ungarna går emot mig med kniv och jag kenner mig hotad skulle dom få en rejel omgång.MickeN1973 skrev 2010-11-22 03:34:48 följande:du ger antagligen dina barn ett kok stryk om de inte gör om du säger?
-
Nej, jag skulle aldrig slå mina barn! Varför är du otrevlig och skriver såna saker bara för att jag inte är anarkistiskt lagd? Men vad skulle vakterna ha gjort då? På vilket sätt skulle de ta kontroll över situationen tycker du? Som sagt, om han inte varit våldsam mot vakterna så hade de inte behövt utöva det våld de gjorde.
-
Har du läst de andra artiklarna relaterade till händelsen, där ordningsvaktsförenings ordförande uttalar sig?bouncer skrev 2010-11-22 09:15:33 följande:Nej, jag skulle aldrig slå mina barn! Varför är du otrevlig och skriver såna saker bara för att jag inte är anarkistiskt lagd? Men vad skulle vakterna ha gjort då? På vilket sätt skulle de ta kontroll över situationen tycker du? Som sagt, om han inte varit våldsam mot vakterna så hade de inte behövt utöva det våld de gjorde.
http://hd.se/skane/2010/11/21/foretradare-for-kritiska/
Det finns alltid flera sätt att lösa situationen.
En del ordningsvakter väljer yrket pga de tycker det är kul att slå på folk utan att det få konsekvenser.
-
Han var kraftigt berusad.bouncer skrev 2010-11-22 02:18:07 följande:Öhh? Vad var det som var övervåld? Jag tycker de använde för lite våld! De har laglig rätt att använda så mycket våld som krävs för att få kontroll på mannen. De lyckades inte belägga honom med handfängsel då han konstant gjorde motstånd, alltså använde de för lite våld. Jag vet inte varför han skulle gripas, men om det var för något våldsbrott eller liknande är det ju verkligen viktigt att de lyckas i sin yrkesutövning.
jag ställer mig frågan om de hade vågat spöa upp en kriminell gängledare....okej skrev 2010-11-22 11:15:33 följande:Han var kraftigt berusad.
Nu är det tacksamt att prygla en fyllehund, gängledaren kanske ringer sina polare som väntar på vakten.
-
Jag tyckte också att de gjorde fel. Många vittnade om övervåldet. Sjukt!MickeN1973 skrev 2010-11-22 11:18:22 följande:jag ställer mig frågan om de hade vågat spöa upp en kriminell gängledare....
Nu är det tacksamt att prygla en fyllehund, gängledaren kanske ringer sina polare som väntar på vakten.
-
Så vad skulle de ha gjort då? Övervåld är när man använder mer våld än vad som krävs för att tygla situationen...
-
som det sades i artiklen finns det andra sätt att lösa en situation.bouncer skrev 2010-11-22 19:13:00 följande:Så vad skulle de ha gjort då? Övervåld är när man använder mer våld än vad som krävs för att tygla situationen...
Men det verkar som att du ser våld som ända sättet att lösa situationen