Inlägg från: allweneedislove |Visa alla inlägg
  • allweneedislove

Vad göra?

Hur gör man när man Vet med magkänslan och hela sin varelse; att ens partner är otrogen?
    För att göra en lång historia kort:
    Vi har varit tillsammans i 11!!!! år, och såklart haft upp och nergångar som alla andra. Dessutom har vi haft småbarn större delen av tiden.Till och från under alla dessa år har jag haft den här känslan att han har sex med nån annan oxå.
    Jag är normalt inte svartsjuk alls men råkar ha ett otroligt välutvecklat luktsinne. Jag har känt på lukten av honom att han har varit med någon annan. Hur jag än skriver detta nu så blir det inte rätt, för det handlar egentligen om den här känslan som jag har; att det finns någon annan oxå. 
    Jag har såklart frågat honom om det och tom sagt saker som: "det är inte så konstigt om det skulle hända nån gång att man är otrogen", vissa perioder har vi ju inte haft sex på flera veckor, det har tom hänt att det gått nån månad speciellt under vinterhalvåret. Min sambo nekar alltid bestämt, det är fruktansvärt frustrerande för jag vet att han ljuger, men han skulle aldrig erkänna någonting som skulle riskera att jag lämnar honom.
    Själv har jag ju helst av allt alltid velat att allt skulle vara bra, för hela familjens skull.
    Annars har vi haft det bra i vårt förhållande, vi har fina gemensamma vänner , vi har ett fint hus osv. Jag vet att det inte är det viktiga i ett förhållande men hela min tillvaro är uppbyggd runt oss, vår familj och : Jag älskar honom:(  Så jag har nog blundat lite tror jag även om jag tidvis varit både fruktansvärt frustrerad och äcklad.
    Hjälp:S

• Svar på tråden Vad göra?
  • allweneedislove

Hejsan Gerd.
    Tack för ditt svar och stöd.
    Vi pratade igenom detta i går kväll (igen!)
    Efter samtalet kändes det bättre, min partner är väldigt övertygande och tålmodig med mig. Bedyrar hur mycket han älskar mej, vilket jag tror att han verkligen gör. Börjar såklart undra om det inte finns en naturlig förklaring ändå.......
    Tar till mig dina kloka ord och ska ta upp detta igen. Självklart förstår jag att det skulle innebära problem att ta itu med om det visade sig att han verkligen var otrogen....... Men då skulle jag åtminstone Veta....
    Jag vill inget hellre än att lämna denna oro bakom mig. Det kanske är jag som är "knäpp" ändå.

Tack igen för ditt svar, det var skönt att höra någon utomståendes åsikt om detta. (Vill ju inte heller prata med någon av våra bekanta om det)

Hälsningar från lilla mej

Svar på tråden Vad göra?