• ester

Tips på present!

Hej!

Lillan fyller 1 år och nu står det stilla i huvudet. VAD skall jag köpa????
    Huset är fullt med leksaker, då hon är barn nummer tre. samtidigt så borde hon kanske få något "eget". Vad vet jag?
    Vad har ni köpt till era 1 åringar?

• Svar på tråden Tips på present!
  • Katarina m Leon o Matteo

Du kanske kan köpa något till hennes rum (om hon har eget vill säga)? En tavla, en matta, ett flaggspel, djurlampa eller en muffinspall t.ex.
    Om du vill ha leksak så är stapeltorn, babuschkadockor, och pinne med djur som man liksom springer med populära ettårspresenter i vår butik. Ni kanske inte har allt det?

• Siriva

lite böcker som bara blir hennes, inte just pekböcker kanske utan som finna att ta till när hon blir lite större.
    Min son fick ganska mycket böcker både i ett års present, julklapp och doppresent som han började uppskata senare nu när han snart är 4 år.

Kanske är det några av leksakerna som är slitna eller kan kompletteras. 

• ester

Muffinspall? Det låter kul. Var hittar jag en sån?
    Hon har ju inget eget rum, ännu men så småningom skall hon väl få och då kan ju allt sånt vara bra. Flaggskepp vet jag inte heller vad det är. Babuschkadockor är mysiga. Finns de för små barn? Tänkte att den minsta dockan brukar vara yttepytteliten.
    Böcker lär hon få av moster och morbror. Det är ju alltid bra presenter.

Hon är ju den enda flickan så nåt "rosa" vill jag ju gärna klämma in. Kanske det skulle vara muffinskudden det då  

• Katarina m Leon o Matteo

bombadilldesign.com/350
    Du kan se muffinspallen på länken här ovan. Vi har den i vår butik i Jönköping men om du inte bor där i närheten så finns den i flera olika webbutiker har jag sett så testa att googla. Annars är ju en liten dockvagn en bra idé. Smallstuff har just gjort en som jag tycker är bedårande söt: www.smallstuff.dk/da/leg_med_dukke.asp
    Det kanske ni inte har någon sedan tidigare? Eller docksäng? De är kan ju få stå som prynader fram tills dess att de börjar användas på riktigt. Min 1,5 åring älskar att dra omkring på vagn och så fort som de går stabilt är ju det jättekul! Med flaggspel menade jag något sådant här: www.ommdesign.se/engel/index.htm
    Sedan kom jag på detta med födelsedagståget också om ni inte redan har det så är det ju en jättebra sak att få och som kan gå i arv till nästa generation. Annars är ju en fotografering en jättefin sak att få även om hon inte kan leka med det idag så är det ju sååå roligt att ha för oss vuxna och henne när hon blir större. Lycka till med första födelsedagen!

• ester

Åååhh! Så fint! Vill ha allt!
    Tror faktiskt att det lutar mot docksängen eller vagnen. Vi har sulky till pojkarnas dockor. Tyvärr fick dockorna aldrig åka i den, den används bara att köra runt med. Och låta som en bil

Tack för fina tips!

Svar på tråden Tips på present!