• Anonym (orolig)

Kan man ta reda på om någon har körkort??

jag hade en kompis för ett år sedan typ.. fick reda på att hon kör bil utan att ha körkort.. och det värsta me det är att hon kör med barn i bilen!!! Hon har fått ett redje barn, och redan när han var nyfödd så satte hon honom i bilen och åkte.. långa stärckor.. flera mil..
     mitt barnspappa är morbror till hennes kille.. och hans mamma tror bestämmt på henne när hon har sagt att hon har körkort.. och jag skulle vilja bevisa att hon ljuger om detta.. för nu tror alla att jag ljuger.. o ingen kan me o be henne visa sitt körkort...
     Kan man på något sätt ta reda på om hon har det.. kan hennes namn (finns bara en i sverige som heter det tror jag) samt hennes första del av personnummret.. ej sista siffror..

• Svar på tråden Kan man ta reda på om någon har körkort??
  • Anonym

Ring transportstyrelsen och fråga.

Personnumret kan du få av Skatteverket om du inte redan har det.

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2010-11-22 13:02:46 följande:
    jag hade en kompis för ett år sedan typ.. fick reda på att hon kör bil utan att ha körkort.. och det värsta me det är att hon kör med barn i bilen!!! Hon har fått ett redje barn, och redan när han var nyfödd så satte hon honom i bilen och åkte.. långa stärckor.. flera mil..
     mitt barnspappa är morbror till hennes kille.. och hans mamma tror bestämmt på henne när hon har sagt att hon har körkort.. och jag skulle vilja bevisa att hon ljuger om detta.. för nu tror alla att jag ljuger.. o ingen kan me o be henne visa sitt körkort...
     Kan man på något sätt ta reda på om hon har det.. kan hennes namn (finns bara en i sverige som heter det tror jag) samt hennes första del av personnummret.. ej sista siffror..
    Jaha och om du nu kommer kunna bevisa att hon inte har det vad hade du tänkt att göra ned den nya informationen?
    Förtsår inte riktigt meningen med att kolla upp henne?
    Du kommer INTE kunna anmäla henne då hon måtse åka dit på bar gärning av polisen för att kunna åka fast!
    Räcker inte om du ringer o anmäler henne fast du får reda på fakta om hennes körkort!
    Att överbevisa henne inför era gemensamma vänner är väl ändå höjden av fjantighet!
Svar på tråden Kan man ta reda på om någon har körkort??