Rekommendera en systemkamera för nybörjare!
JAg är så sugen på att köpa en systemkamera.Ingen värsting kamera men någon som har enkla menyer och tar bra,klara bilder.....Har ni någon att rekommenadera??
JAg är så sugen på att köpa en systemkamera.Ingen värsting kamera men någon som har enkla menyer och tar bra,klara bilder.....Har ni någon att rekommenadera??
Bra klara bilder tas av en fotograf, inte en kamera.
Vad har du för budget ska du ha flera objektiv mm
Vi har en Canon Eos 500D och den är superbra. Om man är nybörjare kan man köra på helautomat och få finfina bilder. Det finns en massa olika Canon EOS kameror och tror de alla är bra, de dyrare har mer pixlar etc. Har ingen erfarenhet av andra så kan tyvärr inte jämföra, vet bara att denna är bra.
Beroende på hur mycket nybörjare du är och din budget; Canon EOS 1000D eller motsvarande Nikon, alternativt om du har större budget, Canon EOS 500D eller motsvarande Nikon.
Stirra dig inte blind på antalet megapixel, det finns så det räcker även i en EOS 1000D.
Jag har en Nikond3000 som jag är väldigt nöjd med. Den är lättnavigerad och ligger bra i handen.
Köp inte kamera bara på någon annans rekommendation, det viktigaste är att Du gillar hur menyerna är uppbyggda och att den ligger rätt i Din hand. Vad alla andra tycker spelar ingen roll, så gå på en affär med många kameror och kläm och kän.
Har en Canon D1000 och är hel nöjd, håller just nu på och lär mig som bäst, den passar mig utmärkt, men kom ihåg, KÄNN och kolla i menyer mm så att den ligger rätt i handen etc.
LYCKA TILL!