• Svar på tråden Rekommendera en systemkamera för nybörjare!
  • Frontline

Vad har du för budget ska du ha flera objektiv mm

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • FamilyGay

Vi har en Canon Eos 500D och den är superbra. Om man är nybörjare kan man köra på helautomat och få finfina bilder. Det finns en massa olika Canon EOS kameror och tror de alla är bra, de dyrare har mer pixlar etc. Har ingen erfarenhet av andra så kan tyvärr inte jämföra, vet bara att denna är bra.

• Anna83 m Juline och Vincent
    FamilyGay skrev 2010-11-22 18:54:21 följande:
    Vi har en Canon Eos 500D och den är superbra. Om man är nybörjare kan man köra på helautomat och få finfina bilder. Det finns en massa olika Canon EOS kameror och tror de alla är bra, de dyrare har mer pixlar etc. Har ingen erfarenhet av andra så kan tyvärr inte jämföra, vet bara att denna är bra.
    Tack för tipset:Glad Vad kostar den?
  • Anna83 m Juline och Vincent
    Cornellia skrev 2010-11-22 18:47:51 följande:
    Bra klara bilder tas av en fotograf, inte en kamera.
    Det är kanske skillnad på kamera och kamera trotts att man tar bilderna själv.Vissa ger dålig kvalité medan andra ger bättre.....Därför jag frågar!!!
  • Filemon Syklon

Beroende på hur mycket nybörjare du är och din budget; Canon EOS 1000D eller motsvarande Nikon, alternativt om du har större budget, Canon EOS 500D eller motsvarande Nikon.
    Stirra dig inte blind på antalet megapixel, det finns så det räcker även i en EOS 1000D.

God's away on business
  • Cornellia
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2010-11-22 18:59:28 följande:
    Det är kanske skillnad på kamera och kamera trotts att man tar bilderna själv.Vissa ger dålig kvalité medan andra ger bättre.....Därför jag frågar!!!
    Om jag säger såhär. Om du måste fråga så kommer du inte se någon som helst skillnad mellan systemkamerorna, köp den som ligger i din prisklass och som ligger bra i handen.
  • Snigelmamman

Jag har en Nikond3000 som jag är väldigt nöjd med. Den är lättnavigerad och ligger bra i handen.

• kentafinell

Köp inte kamera bara på någon annans rekommendation, det viktigaste är att Du gillar hur menyerna är uppbyggda och att den ligger rätt i Din hand. Vad alla andra tycker spelar ingen roll, så gå på en affär med många kameror och kläm och kän.

• Lillajagmedstorahjärtat

Har en Canon D1000 och är hel nöjd, håller just nu på och lär mig som bäst, den passar mig utmärkt, men kom ihåg, KÄNN och kolla i menyer mm så att den ligger rätt i handen etc. 

LYCKA TILL! 

Svar på tråden Rekommendera en systemkamera för nybörjare!