• Anonym (Gravid v38)

Det trycker ner mot underlivet :-(

Hej
    Är i vecka 38 och har idag känt massor av tryck ned mot underlivet. Är det normalt? När jag går några steg kan det ibland kännas som att jag "tappar" magen, men det är väldigt svårt att förklara. Det drar på något vis i magen och det är väl lite blandat med svaga sammandragningar (det gör inte ont)

Huvudet ligger uppåt (mellan revbenen) så det är inte det som trycker.... vad kan det vara?

• Svar på tråden Det trycker ner mot underlivet :-(
  • Anonym (Gravid v38)
    Anonym skrev 2010-11-22 21:23:48 följande:
    Men ska du inte ringa förlossningen och höra vad de tycker då?
    Jo jag borde kanske göra det. Såklart jag borde göra det! Men jag har verkligen ansträngt kroppen hårt hela dagen, så jag känner mig väldigt säker på att det är därför jag känner såhär.

Men som sagt, jag ringer nog snart.
  • Anonym (Gravid v38)
    jessamy skrev 2010-11-22 21:24:54 följande:
    Men ont i baken kan man få när man har sammandragningar. Jag tycker du ska ringa förlossningen och rådgöra eftersom barnet ligger i säte. Bättre att ringa en gång för mycket!
    Ok, det värker i ryggen, baken och underlivet... + att magen känns mycket tyngre än vanligt, den hänger liksom mycket mera... Känner fortfarande huvudet tydligt mellan revbenen så den har inte vänt på sig heller =/
  • imsel

Alltså..allas värkar känns ju olika och gör olika ont, så det går ju tyvärr inte att svara på Obestämd
    Ja, prova vila och se om det gör nån skillnad
    Men blir det värre, om ens bara lite så ring förlossningen.

I april kom min bebbe
  • jessamy

Kan tala om att jag förstod inte när min förlossning hade startat. Jag hade inte ont av mina värkar. Däremot hade jag tryck emot underlivet. Lite mensvärk emellanåt. När förlossningen startade tog det 4 timmar sen var hon ute.
    Jag tycker du ska ringa in.

• Anonym (Gravid v38)
    jessamy skrev 2010-11-22 21:30:06 följande:
    Kan tala om att jag förstod inte när min förlossning hade startat. Jag hade inte ont av mina värkar. Däremot hade jag tryck emot underlivet. Lite mensvärk emellanåt. När förlossningen startade tog det 4 timmar sen var hon ute.
    Jag tycker du ska ringa in.
    Precis som min mamma har känt med sina fyra barn. Det har gått väldigt fort för henne också.

Fan... hoppas inte det är på gång nu, får väl ringa då
  • Anonym

Så kändes det när jag blev igångsatt med första barnet. Det gjorde ont när jag kissade (när man fick trycka till) och det var jobbigt att stå överhuvudtaget. Ungen kom ut efter några dagar men en stor fostersvulst (stavning?). 

• Anonym (Gravid v38)
    imsel skrev 2010-11-22 21:29:32 följande:
    Alltså..allas värkar känns ju olika och gör olika ont, så det går ju tyvärr inte att svara på Obestämd
    Ja, prova vila och se om det gör nån skillnad
    Men blir det värre, om ens bara lite så ring förlossningen.
    Tack, jag får nog ringa snart =/
  • Mamma S

Säger som flera andra, vila en stund och blir det inte bättre så ring till förlossningen. Eftersom du ska snittas är det ju inte så bra om förlossningen startar, och det är alltid bättre att kolla en gång för mycket!

• jessamy

Bättre att ringa en gång för mycket. Då kan du gå och sova med gott samvete sen ifall det inte skulle vara någonting!!
    Lycka till nu!

• delifi2

oki, jag  tycker som de flesta här, ring fl och hör med dom.
    Visst kan det vara sd och lite förvärkar eftersom du har ansträngt dig hela dagen, men det är bättre att ringa en gång för mycket.

När jag fick sonen så hade jag inga "riktiga" onda värkar, ringde fl som tyckte jag skulle åka men själv var jag tveksam. Hade helst velat gå å lägga mig. Men vi åkte in iaf och 2 1/2 timme senare var han född

Svar på tråden Det trycker ner mot underlivet :-(