"Albaner är inte ett civiliserat folk"
dom är muslimer där nere i Balkan och är rädd att han kommer att ta ditt, barnens pass och ta barnen ifrån dig. kanske han kommer att tvinga dig till slavarbete. kvinnor har inga som helst rättigheter i Albanien och dom måste lyda männen. akta dig så att du inte blir våldtagen eller/och mördad där i Albanien förekommer många hedersmord akta dig för maffian Vi är rädda att om du åker till Albanien att du och barnen aldrig kommer hem igen.Det här är några saker som min familj har sagt till mig och anledning är att jag och min albanska sambo och våra 2 barn kommer att resa till Albanien och kosovo och vara där i några månader. Vi har även sagt att om vi trivs i Albanien så kanske vi flyttar dit och bor där under våren och sommaren men det kommer isf dröja. det är inget som är bestämt ännu.
Min familj är totalt emot detta och anser att dom har rätt att säga precis vad som helst till mig och totalt kränka min sambo. Att dom bara tror att min sambo skulle ta barnen ifrån mig och sen lämna mig där med ingenting är helt absurt. Min familj har alltid varit trevliga mot min sambo och igår skrev min storebror att ingen i släkten gillar min sambo.
Jag är vuxen, 24 år på onsdag och får göra precis vad jag vill med mitt liv. Jag stör mig så fruktänsvärt mycket på att min familj tror att han bestämmer över mig, att jag inte kan föra min egen talan, att det är han som har bestämt att vi ska åka dit.
Jag stör mig också på att min familj säger att innan hade du så mycket mål i livet innan du fick barn, jag bodde själv, jag skulle plugga på högskolan och träffade kompisar. nu när jag har barn så har jag inga mål pga. jag inte ska plugga på högskolan och kompisarna ja dom vill festa när dom är lediga. det är inget som jag vill utan vill tillbringa min tid med min familj.
vår dotter fyller 2 år på lördag och då ska vi ha kalas för henne och ärligt talat så känns det inte bra att vi ska fira den med min familj när dom har sagt såhär och kränkt både mig och min sambo. Jag vill inte gå omkring och oroa mig över ifall någon säger något dumt till min sambo och det blir bråk. jag vill inte iheller spendera våra pengar till tårta, godis, läsk med mera för att dom ska sitta där och le med sitt falska leende och vara så snäll mot min sambo när dom tycker som dom tycker.
Kan tillägga också att jag har känt min sambo i 7,5 år och hade han varit en "sån man" så hade jag aldrig skaffat 2 barn med honom och velat ha ett liv med honom.
Ni som har läst allting vill jag bara säga tack för att ni tog er tid och hoppas ni har lite råd och tips eller bara synpunkter på det här.
kram från en arg och besviken pussgurka.