Spelberoende hjälp!!
Är sambo med en spelmissbrukare. Han har inte spelat nu på några månader men vilket helvete vi varit i och fortfarande är i. Dessa lögner och bortförklaringar som man inte trodde på ens då gjorde att han nässlade in sig och det uppdagades HUR mycket som spelades bort. Och det var rubbet. + pengar som fanns på mina kontokort som han tog. Han tog ett stort återfall och det var nog precis det han behövde för att inse hur illa han gjorde sig själv och mig. Idag såhär några månader efteråt pratar han fortfarande med en från spelmissbrukarnas stödlinje och jag börjar så smått lita på honom igen. Han har inga pengar nu när räkningarna har betalats för han betalar stora summor på skulder som han dragit på sig till följd av spelandet. Och han står för det att han inte har några pengar kvar. Nu när vi ska åka på semester till fjällen så följer han med men han åker inga skidor för han har inte råd. Och hur det än låter så tänker jag inte betala för honom för det heller. Och det är inget han begär heller för den delen. Det som var och är svårast är att skilja på dessa "personer" som spelade. För det är trots allt ett sjukligt beteende och två olika personligheter.
Jag hoppas för er egen skull och era anhörigas skull att ni kan ta er ur detta. Det är lång väg tillbaka men med en stöttande familj kanske det blir lättare. *kram*