Anonym (ej medberoende) skrev 2011-01-04 22:34:16 följande:
men med en stöttande familj kanske det blir lättare. *kram*
Det är ju precis detta spelmissbrukaren vi ha. Så hon/han kan spela bort allt och
sedan veta att det gör inget, för hon/han får ju ändå hjälp med mat och boende hos
sin familj.
Kan säga att hon drog i går igen, till sina spelkompisar med inte ett öre på
fickan. Telefonen har gått varm sedan nyår. Hon har varit här och firat nyår
tillsammans med oss, men sen gick det inte längre. Förmodligen har hon nu
på morgonen kommit till spelbordet, med fylld plånbok. Så har hon flyt i spelet
hörs inget från henne förrän nästa vecka. Annars blir det problem igen, och det
beror på hur snälla "de är som" fyller hennes plånbok. Den som så påpassligt
lånar ut pengar vid spelbordet, hjälper oftast till med att hon kan fylla sin plånbok
igen, givetvis mot ersättning. Och här är det inga räntor vi pratar om utan påslag.
Lånar hon 6000kr vid spelbordet, kostar det 1500kr alltså totalt 7500kr.
Blir hon hänvisad någon som fyller hennes plånbok med 6000kr får hon behålla 4000kr.
Fixar hon påfyllnaden själv behåller hon allt själv. Jag vet hur hon ser ut efter en vecka
i spelandets värld och har satt totaltstopp för henne att komma hit direkt efter då.
Den synen ska inte hennes barn behöva få se.
Det brukar ta ca: 4dagar innan hon ser ut och fungerar som en människa igen.
Men då brukar hon dra igen. När vi separerade så flyttade jag och barnet till en ny ort,
så att det tar ca: 40min att åka bil mellan oss. Men vad jag inte visste var, att här där jag
bor nu så var det ännu värre, med spelandet. Så jag har ju fått hennes hängades här
hela tiden. Detta eftersom det finns uppskattningsvis 20 spelhålor runt omkring där jag bor nu.
Letar nu en ny ort att bo på, men nu till en plats där det inte är så lätt att nå. Så det får
bli ute i ödemarken någonstans.