• samara

Klämma/tömma hemorrojder????

Har både hört och läst att man ska försöka" trycka in" hemorrojderna igen så att man känner att de liksom töms..?!
    Eller att man ska klämma/trycka på dem så de töms på vätska eller vad det nu är som är i dem....

Måste bara få fråga om detta stämmer?!!  Ska detta verkligen hjälpa??!

De gör ju så ont bara av att de är där bak, så man tänker ju att det hela ska bli ännu värre om man börjar reta dem genom att klämma på dem...eller??

Någon som vet???

• Svar på tråden Klämma/tömma hemorrojder????
  • samara

Nä jag tyckte också det lät lite underligt eftersom man aldrig nånsin hört talas om det...
    Har iofs "bara" en än sålänge, men den gör ju så oooont!!!  Har xyloproct både salva och suppar som jag kletat på sen i ons...men det verkar inte hjälpa...=(

Fick rådet att testa torka ut den med alsollösning, så det har jag också köpt...kan det hjälpa tro??

• samara

Har hört om nåt som heter sheriproct? (stavas??) som ska vara bra, men det kan man tydligen inte använda när man är gravid vilket jag är (v34)....

Hade bara varit så skönt om den kunde sluta göra så förbannat ont!! Man blir ju liksom nästan sängbunden pga att den gör ont så fort man rör på sig!

Men då kan jag ialla fall slopa tanken på att klämma till den jäkeln =)
    Tänkte att jag verkligen måste höra mig för angående den metoden =)

• samara

Nä jag tänker inte ge mig på att klämma på den...låter inte som ngt man bör göra!!

Man får väl dras med den tills efter förlossningen, tydligen är det ingen ide att göra så mkt åt dem innan dess har jag förståt....man blir endast rekomenderad apotekets receptfria medel, vilket jag iaf provat en utav...

Kokat vatten + 3 msk salt läste jag också skulle vara  bra mot dem...skulle liksom alsol torka ut dem...

• samara

Jo laktulos har jag köpt...men jag vågar inte riktigt ge mig på den helt än eftersom jag ännu måste vara bland folk på jobbet denna vecka ut...vet ju inte riktigt hur effekten blir av det?! man vill ju inte bli akutnödig mitt i allt, och inte kunna springa iväg =)

• samara

Ok då ska jag ta mig en laktulos-dos redan nu tror jag =) lika bra att förebygga så har man gjort det iaf..=)

Ooooh får riktigt ont bara av att tänka på att någon ska tömma den, och att den kan vara infekterad..huuuuu!!!!
    Den ser inte infekterad ut iaf...har blödit lite, men det var i samband med toa besök nr2 + toapapper!
    Fast man kanske inte kan se på dem om de är infekterade heller?!

• samara

haha jaa jag får väl säga tack =) men kunde du själv se att den var blodfylld? Och vart var det du vände dig? till hurdan läkare?

• samara

Jag ska ge salvan och supparna ett tag till tror jag...står på förp. att man kan använda dem i upp till 2-3 v, så jag får nog ge mig till tåls ett tag till iaf =)

Sen får jag blanda ihop någon blandning med den där laktulosen, för det var då verkligen sant att den smakade socker...huuu!!!  Och iaf försöka inta sängläge så mkt man bara kan för att undvika ytterligare tryck nedåt!

Har ju bf om ca 6 veckor, och innan dess tror jag inte någon läkare är beredd att operera på mig iaf, och har jag jääääätte tur kanske den iaf vill krympa ihop lite tills det är dax, sluta göra så ont,och inte växa sig stor som en blomkål där bak!!
    Huff, får ju rysningar bara man tänker på att operera där bak juh!! Att det ska skäras eller något sånt där vart det redan nu gör så förbaskat ont!!
    Men såklart är det säkert helt värt det om man inte blir av med problemet sen, så stannar den kvar eller mulitiplicerar sig efter förlossningen så får jag nog rysa bäst jag vill och ta tag i en läkare med ledigt op-bord iaf =)

Men tills dess så antar jag att det bara är att fortsätta svära över den "lille" jäkeln här hemma!!

• samara

Mm precis som att man inte var medveten själv om att man fått inneboende där bak =)

Undra vad det var hon sprutade på då?? Måste nog höra med min bm =)

Har det försvunnit för dig då, eller var det mer lindrande??

Svar på tråden Klämma/tömma hemorrojder????