Barnvänliga fiskrecept eftersökes
Har väl aldrig ätit fisk annat än i skolan. Känner att det är dags att börja laga det nu till mig och dottern men kan inga goda recept.
HAr ni lust att dela med er av goda fiskrecept
Har väl aldrig ätit fisk annat än i skolan. Känner att det är dags att börja laga det nu till mig och dottern men kan inga goda recept.
HAr ni lust att dela med er av goda fiskrecept
Kolla tasteline.com :) här äter barnen samma som "vuxen"maten ev med lite extra grädde för att göra det något mildare i smaken. Barn gillar smak, och det kan dessutom vara bra att vänja in dem på "era" smaker redan från början. Lycka till!
Barnens stora fiskfavorit här är panerad torsk (el hokifilé el likn). Skär det lätt tinade blocket i några cm tjocka skivor. Panera i vetemjöl, lätt uppvispat ägg och ströbröd blandat med citronpeppar. Stek i rikligt med smör. Servera med potatis och dillsås/citronsås/hollandaisesås. Potatismos är också gott till.
Om du har "Vår Kokbok" så finns under torsk en hel del goda recept faktiskt.
juwilo.blogg.se
Vad menas med barnvänliga?
Kokt torsk med äggsås är en klassiker :)
Ska kolla in tasteline. Tyvärr så funkar inte panerad fisk här
Med barnvänliga menar jag egentligen barnfavoriter...sånt som barn älskar. Tyvärr så känner jag inte till den klassiker men ska leta efter recepten
Ett tillägg... när jag skriver smör ovan så menar jag just smör! Att "smörsteka" en fisk i margarin är inte alls samma sak! ;)