• Anonym (frisyrångest)

Vad har vi tjejer för frisyr där nere?

Jag vill veta vad som är vanligast där nere bland tjejer helt enkelt! Inget dömande eller så, utan rösta som du ser ut bara. Vaxat eller rakat får vara sak samma.

Är du kille, rösta på vad din partner har för frisyr, eller den du senast hade sex med om du nu inte har någon partner.

Jag har lite svårt att bestämma mig för hur det ska se ut nedtill. Länge var jag emot rakat, hade provat nån gång men det bara kliade. Fick nån idé i somras och provade igen, och fastnade för det! Känns sexigt och knullandet är skönare.
    Men det kliar fortfarande en del och rakar man för ofta så blir det irriterat. Några tips?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har vi tjejer för frisyr där nere?
  • Anonym (Busan)

Helrakat som en nyfödd råtta är inte riktigt min grej, ser äckligt ut !
    Har tidigare haft som en liten "trekant" eller vad man ska kalla det för och sen resten rakat med idag blir det ofast en liten frisyr kvar (ser inte så bra längre när magen börjar komma i vägen).

:

• Anonym (frisyrångest)

Visst är sexet skönare när man är rakad? (Helrakat eller liten frisyr gör ju inte så stor skillnad) Tänk att jag missat det så länge!

• kakmamman

I början minns jag att det kliade som sjutton, men nu är man väl van.

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym

Jag tycker också att det är trevligast att vara rakad, med en liten tofs kvar högst upp. Fast sen ett par månader tillbaka har jag besvärats av svamp så nu vågar jag inte riktigt raka längre. Det blir hårigt värre. Men till sommaren får jag väl försöka plocka lite i bikinilinjen i alla fal....

• Anonym
    Det är rakat! Känner mig ofräsch när jag inte orkat gjort det... Funderat många gånger på att ta till laserns hjälp för att få bort det helt!! Underbara tanke.. Visst det är ju kanske inte snyggt, och jag gör det absolut inte pga någon slags "oralsex" grej... Utan jag gör det för att jag helt enkelt känner mig fräschare utan en massa hår därnere... Känns mycket bättre, plus att jag inte gillar att ha hår där... Så det är enbart därför jag gör det!!

Sen att man ser ut som en liten skolflicka, visst.. Jag håller fullständigt med.! Men vad göra? Vill man inte ha det där håret där så blir ju tyvärr detta resultatet... Men det funkar bra för mig och jag känner mig fräsch utan! :) Plus att ingen behöver se hur jag ser ut där nere mer än min pojkvän, och han gillar det! :) Plus att han oxå rakar sig emellanåt. Vilket han själv upplevt som en mycket positiv upplevelse! :) Han känner sig oxå fräschare utan säger han.. Det är ju kanske inte så konstigt! ^^ HAHA..

Men som sagt, man är ju alla olika... Och jag säger inte att rakat funkar för alla! :) Det är bara mina egna ord och mina egna erfarenheter! :)

• Anonym (frisyrångest)
    kakmamman skrev 2010-11-23 00:44:42 följande:
    I början minns jag att det kliade som sjutton, men nu är man väl van.
    Om man är ihärdig kanske man vänjer sig då Tycker ändå det blivit bättre med tiden, även om jag inte rakar så ofta utan kanske ett par gånger i månaden.
    Anonym skrev 2010-11-23 00:45:58 följande:
    Jag tycker också att det är trevligast att vara rakad, med en liten tofs kvar högst upp. Fast sen ett par månader tillbaka har jag besvärats av svamp så nu vågar jag inte riktigt raka längre. Det blir hårigt värre. Men till sommaren får jag väl försöka plocka lite i bikinilinjen i alla fal....
    Nä vid svampproblem kan det kanske vara bäst att låta bli... Men bikinilinjen ska du nog våga fixa utan att det ger svamp Även om jag kan förstå att det inte känns aktuellt såhär års...
  • Lady T

Saknar alternativet "annat", så avstår från att rösta.

Vaxar underlivet regelbundet, lämnar gärna lite på venusberget. Har rakat i många år, men efter graviditeterna fick jag jättestora problem med svampinfektioner. Provade att låta håret växa ut, men det hjälpte inte alls, så i ren desperation testade jag vax... Och det hjälpte! Nu har jag *pepparpeppar* inte haft några problem med svamp sedan jag började vaxa... Dock varnade tjejen på salongen om att hon har kunder som har vaxförbud just för att det ofta -ökar- risken för svamp...

Men jag har alltid varit lite tvärtemot, så får väl skylla på det :p

• Anonym (frisyrångest)
    Lady T skrev 2010-11-23 01:00:37 följande:
    Saknar alternativet "annat", så avstår från att rösta.

Vaxar underlivet regelbundet, lämnar gärna lite på venusberget. Har rakat i många år, men efter graviditeterna fick jag jättestora problem med svampinfektioner. Provade att låta håret växa ut, men det hjälpte inte alls, så i ren desperation testade jag vax... Och det hjälpte! Nu har jag *pepparpeppar* inte haft några problem med svamp sedan jag började vaxa... Dock varnade tjejen på salongen om att hon har kunder som har vaxförbud just för att det ofta -ökar- risken för svamp...

Men jag har alltid varit lite tvärtemot, så får väl skylla på det :p
    Ja jag missade alternativet "annat" men som sagt får vaxat likställas med rakat (Och sen kan man precis som du gjort förklara vidare här)

Vart vaxar du? Vad kostar det? Hur länge håller det? Kliar det ändå när det växer ut?
    Ursäkta alla frågor men som sagt jag söker tips också
  • Anonym

Stubbigt just nu. Brukar raka allt, låta växa, köra en fuskrakning när jag inte har tid genom att raka bikinilinjen bara. Seen växer det ut, ser förjävligt ut, känns obehagligt och jag rakar allti igen, och så går karusellen runt igen och igen och igen. Det tar väl omkring en månad innan jag måste raka allt igen.

• Lady T
    Anonym (frisyrångest) skrev 2010-11-23 01:06:26 följande:
    Ja jag missade alternativet "annat" men som sagt får vaxat likställas med rakat (Och sen kan man precis som du gjort förklara vidare här)

Vart vaxar du? Vad kostar det? Hur länge håller det? Kliar det ändå när det växer ut?
    Ursäkta alla frågor men som sagt jag söker tips också
    Vaxar på en salong i Örebro, bare wax bar, finns på nätet: http://www.barewaxbar.com . Kostar 395 kr och håller ca 5 veckor på mig... Tjejen som sköter vaxningen sa att man kan behöva gå var 4-5 vecka i början och sen kan det bli glesare. Det beror lite på hur snabbt håret växer, det måste ju vara en viss längd för att vaxet ska funka. Utväxten blir mjuk i stället för stubbig.

Det kliar inte alls lika mycket som när jag rakade, det som är viktigt när man vaxar är att använda peeling med jämna mellanrum (använder själv ca var 3 dag), och att olja in området (funkar med babyolja). För mig börjar det klia litegrann efter ca 4 veckor.
Svar på tråden Vad har vi tjejer för frisyr där nere?