Bra TV-julkalender för små barn?
Jag har tankat hem min favorit julkalender från när jag var liten som mitt 3½-åriga barn ska få titta på varje dag under advent. Jag undrar om det finns andra bra julkalendrar för små barn som ni vill rekommendera?
Jag har tankat hem min favorit julkalender från när jag var liten som mitt 3½-åriga barn ska få titta på varje dag under advent. Jag undrar om det finns andra bra julkalendrar för små barn som ni vill rekommendera?
Jag minns att jag älskade "Trolltider", men den kanske inte passar så små barn? Vilken är det du tagit hem?
De bästa jag minns är ju såklart Trolltider, Teskedsgumman, Albert&Herbert, Staffan&Bengt - du är ju född året innan mig så du måste ju ha typ samma favoriter
Eller vilken valde du?
Här är alla förresten : http://sv.wikipedia.org/wiki/Julkalendern_i_Sveriges_Television
Vi håller på att titta igenom gamla julkalendrar med 5-åriga dottern. Hittills har hon sett Pelle Svanslös och Teskedsgumman (fast det visade sig att det inte var julkalendern utan serien som gick runt 73-74 någon gång), och nu håller hon på med Albert & Herbert. Nästa blir nog Kaspar i Nudådalen tror jag.
Vid 3,5 år hade hon inte intresserat sig för någon av dessa, då ville hon bara se tecknade filmer, men det är ju olika.
Trolltider är bra för alla åldrar tycker jag. Underbar! Köpte den på DVD nu till mig själv.