• Rago

Bra TV-julkalender för små barn?

Jag har tankat hem min favorit julkalender från när jag var liten som mitt 3½-åriga barn ska få titta på varje dag under advent. Jag undrar om det finns andra bra julkalendrar för små barn som ni vill rekommendera?

• Svar på tråden Bra TV-julkalender för små barn?
  • Flutterby

Jag minns att jag älskade "Trolltider", men den kanske inte passar så små barn? Vilken är det du tagit hem?

• Linda1976

De bästa jag minns är ju såklart Trolltider, Teskedsgumman, Albert&Herbert, Staffan&Bengt  - du är ju född året innan mig så du måste ju ha typ samma favoriter  

Eller vilken valde du?

Här är alla förresten : http://sv.wikipedia.org/wiki/Julkalendern_i_Sveriges_Television 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Flutterby
    Linda1976 skrev 2010-11-23 09:15:09 följande:
    De bästa jag minns är ju såklart Trolltider, Teskedsgumman, Albert&Herbert, Staffan&Bengt  - du är ju född året innan mig så du måste ju ha typ samma favoriter  

Eller vilken valde du?

Här är alla förresten : sv.wikipedia.org/wiki/Julkalendern_i_Sveriges... 
    Instämmer! Jag måste förresten varit fyra år när jag såg Trolltider.
  • Rago
    Linda1976 skrev 2010-11-23 09:15:09 följande:

Eller vilken valde du?

Här är alla förresten : sv.wikipedia.org/wiki/Julkalendern_i_Sveriges... 
    Jättebra länktips!
  • Tant Green

Vi håller på att titta igenom gamla julkalendrar med 5-åriga dottern. Hittills har hon sett Pelle Svanslös och Teskedsgumman (fast det visade sig att det inte var julkalendern utan serien som gick runt 73-74 någon gång), och nu håller hon på med Albert & Herbert. Nästa blir nog Kaspar i Nudådalen tror jag.

Vid 3,5 år hade hon inte intresserat sig för någon av dessa, då ville hon bara se tecknade filmer, men det är ju olika.

• Rago
    Teskedsgumman, Pelle Svanslös och Superhjältejul på gång. Jag tänkte bränna 24 DVD'er; en för varje dag med de 3-4 olika julkalendrarna. Så kan skivorna åka med dottern mellan mamman och mig och hon får se hela serierna i ordning. Bra va?
  • Flygfotogen

Trolltider är bra för alla åldrar tycker jag. Underbar! Köpte den på DVD nu till mig själv.

Svar på tråden Bra TV-julkalender för små barn?