• Anonym (Undrar)

Blödning efter Primolut Nor - när?

I lördags avslutade jag en tiodagars kur på Primolut Nor. Fick detta utskrivet pga att jag haft konstant småblödning en tid. Svarade bra på tabletterna och slutade blöda. Men nu undrar jag om någon vet hur lång tid det tar innan den förväntade blödningen ska komma igång? I bipacksedeln står det att det ska ta ett till två dygn . men idag ärt det tisdag och jag har inte den minsta tillstymelse till blödning? Någon som har erfarenhet av Primolut Nor? Undrar också hur blödningen efter tabletterna blir? Ska jag förvänta mig ett "Niagarafall"? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Blödning efter Primolut Nor - när?
  • Billiejoe

tog de när ja va utomlands o då sluta ja dagen inan vi skulle åka hem o fick blödning dagen vi åkte hem..
    o då vart de en normal blödning som ja brukar ha.

• Anonym

För mig tog det 14 dagar räknat med tabletterna. Alltså 10 dagar med primolut-nor och mens liknande blödning efter 4 dagar

• Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2010-11-23 11:05:33 följande:
    För mig tog det 14 dagar räknat med tabletterna. Alltså 10 dagar med primolut-nor och mens liknande blödning efter 4 dagar
    Ok, så det tog några dagar för dig alltså, innan det kom igång? Då kanske det inte är något konstigt med att jag inte börjat blöda ännu...Man är ju fånig och oroar sig för "allt".
  • Anonym

Är vanligt att man blir orolig när det är något nytt. Ja det tog fyra dagar till efter tabletterna. Men om det skulle gå längre än säg 7 så då skulle jag rekommendera och söka för det. Hoppas det löser sig

• Anonym

På mig börjar det lite lätt efter två dagar och sen på tredje dagen så sätter det igång som bara den... det jag kan känna är att jag får större blödningar än vanligt och jag får rejäl mensvärk, jag har aldrig lidit av mensvärk innan så det är en jobbig effekt av tabletterna...
    men det är ju bara att uthärda det och  ta det...
    En fråga har jag och det är hur länge har ni blödning?

• Anonym

jag går på primolut också av samma anledning som du. Ska gå på 3 kurer och tar min sista tablett för kur nr 2 imorgon kväll. När jag avslutade kur 1 fick jag mens efter två dagar och det var den hemskaste mensupplevelsen jag har haft. Fick sjukanmäla mig från jobbet och blödde som en tok och nästintill skrek av smärta när jag inte hade min varma pet-flaska på magen. Hoppas det inte blir så denna gången :/ hur länge ska du gå på din kur?

• Hannasandstrom

Precis varit utomlands och körde en kur Primolut och fungerade toppen bra. Mensen kom dock i natt efter avslutad kur och herregud säger jag bara!! Den smärtan är värre än någonsin, legat och velat spy och varit orolig för att behöva åka in akut! Hoppas nu på några timmars sömn.. Brukar ha ganska jobbiga smärtor men blev värre efter denna kur, hoppas det är tillbaka till den "normala" smärtan nästa månad! Om man känner att denna smärta är värd att härda ut så kan jag rekommendera Primolut-Nor, annars inte!

• Anonym (T)

Ja en cirka 2 dagar brukar det ta innan mensen kommer. Brukar blöda normalt men tycker mensvärken varit rejälare, tyvärr

• veddler

Nu är ju detta en gammal tråd men hoppas på att kunna få något svar ändå!

Jag ska iväg och resa om några veckor och vill skjuta på mensen. Grejen är att jag aldrig tagit primolut innan och vet alltså inte hur de funkar på mig. Har hör en del om jobbiga biverkningar som jag helst också slipper under resan. Min tanke är att jag justerar mensen i förväg så att jag ska få den veckan innan jag åker iväg. Min fråga är bara hur det blir med regelbundenheten då? Kan jag räkna med att det går ca 3 veckor innan nästa menas igen eller rubbas cykeln så att jag kan få den lite när som helst när jag är borta?

• Anonym (s26)

Jag undrar samma sak.. Kommer få primolut nor utskrivet i  veckan. Ska jag justera min mens denna månad eller nästa (då jag åker utomlands)
     Vad är säkrast? 

Svar på tråden Blödning efter Primolut Nor - när?