• IVFmamma

Dotter på 2 år kissar inte på 6 timmar

Min dotter på 2år kan hålla sig i 6 timmar, är det verkligen normalt?

• Svar på tråden Dotter på 2 år kissar inte på 6 timmar
  • leolina1980

min dotter han nog hållit sig längre än så. Sex timmar är inte ovanligt för henne. Så jag tror att det är normalt.

• DHF

Ja, på vilket sätt skulle det kunna vara onormalt?
    Min son slutade med blöja när han var drygt två år gammal och på natten går det ju mer än 6 timmar.

Sluta nojja över ALLT! 

• IVFmamma

Hon har precis blivit blöjfri så jag vet ju inte vad som är "normalt". Känns bara så långt med 6 timmar. Men du har rätt, på natten sover hon ju ca. 10 timmar och blöjan är torr på morgonen. Dum jag känner mig...

• Hoppfull84

hur ofta går du själv på toa? jag går iaf inte oftare än så, och har aldrig tänkt att det skulle vara något onormalt.
    så länge hon inte har väldigt mörk urin så är det inte nåt konstigt.  är det mörkt som äppeljuice så kan det tyda på att hon får i sig för lite vätska under dagen. isåfall får du påminna henne att dricka lite vatten med jämna mellanrum.

• IVFmamma
    Hoppfull84 skrev 2010-11-23 13:13:29 följande:
    hur ofta går du själv på toa? jag går iaf inte oftare än så, och har aldrig tänkt att det skulle vara något onormalt.
    så länge hon inte har väldigt mörk urin så är det inte nåt konstigt.  är det mörkt som äppeljuice så kan det tyda på att hon får i sig för lite vätska under dagen. isåfall får du påminna henne att dricka lite vatten med jämna mellanrum.
    Nä jag går ju inte så ofta men jag tänker på att hon måste ha mindre kissblåsa..
    Dum känner jag mig..

Jaja då vet jag..

MVH/Nojiga mamman
  • DHF
    IVFmamma skrev 2010-11-23 13:29:42 följande:
    Nä jag går ju inte så ofta men jag tänker på att hon måste ha mindre kissblåsa..
    Dum känner jag mig..

Jaja då vet jag..

MVH/Nojiga mamman
    Haha, ja, ibland kan man snöa in i sin lilla nojjabubbla. Lycka till.
  • Lindis 73

Min dotter är lite mer än 2,5 år och tjatar vi inte på henne så kissar hon inte direkt på morgonen när hon vaknar. Testade en morgon o då kissade hon inte förrän halv tio! Hade då kissat på kvällen innan hon la sig vid halvåtta-tiden.... Hon kissar inte särskilt ofta på dagarna heller... Kanske en gång på morgonen och sen innan hon sover middag (dock säger hon inte till då utan det är vi som vill att hon ska kissa innan hon lägger sig) och sen kanske en  eller två gånger  till på kvällen...

• Takid

Sonen på snart 5 år kan gå en hel dag på dagis utan att kissa. Kissar kl. 07 och sedan när vi kommer hem kl. 16.30. Fast vi har nu bett dagisfröknarna att påminna om att kissa i alla fall en gång under dagen, känns som att det inte är så hälsosamt att kissa så sällan... (Så jag kan visst förstå din oro TS, jag är lika dan )

• Mamma  2008

Min dotter på 3 år kan oxå hålla sig en hel dag. Särskilt om det händer mkt runt omkring henne, typ på förskolan. Ibland kan hon klaga över magont eller börjar gråta utan att själv förstå riktigt varför eftersom hon hållt sig för länge. Detta nojjarw jag över, det verkar inte bra att hålla sig så länge att man är så full i blåsan/tarmen att man får ont. Har det gått så långt måste hon sitta länge på pottan för att något ska komma alls.

Svar på tråden Dotter på 2 år kissar inte på 6 timmar