• Glass

Moderatortråden

Javisst kan du det.

• Glass
    Tussetösen. Man kan inte använda anonymiten för mycket. Man får använda den precis hur mycket man vill, men man får inte bryta mot reglerna när man gör det. Då ska man bedömas hårdare.
  • Glass
    Om ditt inlägg kommer strax efter en stängning, så tas det bara bort. Vi inser ju att alla inte updaterat direkt och det tar ju tid att skriva inlägg.
  • Glass
    Jag mailade Patrik en gång och frågade hur de reglerna ska tolkas.
    Jag citerar ett par rader ur det mailet och hoppas att det är okej för hans del.
    "Ge bort kläder eller sälja sin cykel är Reklam, vilket annars ska
    postas under Köp & Sälj. "
    Detta kan kanske klargöra en del för oss.
  • Glass
    Nej det är inte okej att anklaga någon för att vara ett troll.
    Det är inte tillåtet att diskutera eventuella trollmisstankar öppet i forumet. Har man misstankar så ska man skicka dem till en moderator eller till redaktionen.
    Inlägg som diskuterar troll plockas i regel bort.
    Detta säger reglerna
    Hur vi hanterar "troll"!
    Det finns individer som gillar att reta upp och förstöra på diskussionsforum, de brukar kallas för troll på nätspråk. Troll kännetecknas av inlägg som drar mycket uppståndelse eller har provokativt innehåll och som engagerar sig med hela sin tid att skapa uppmärksamhet och utrymme i forumet. Om du stöter på inlägg där du tänker, "Va, är det här verkligen sant" eller "Vad håller du på med" och att det inom kort kommer uppföljande inlägg med mer provokativa detaljer om det kan det mycket möjligt vara ett troll. Har individen inte medverkat tidigare med liknande inlägg är det givet. Ett typiskt exempel är inlägg som påstår "Alkohol och droger är bra när man är gravid". När vi på redaktionen ser tecken på "troll" beteende spärrar vi direkt medlemmen och gör en abuse-rapport till nätoperatören som "trollet" använder för vidare åtgärder vilket i sin tur kan leda till att "trollet" blir avstängt från internet.
    Kritik och negativa inlägg om företag, produkter eller tjänster
  • Glass

Hm... sista inklippet kan ni väl ignorera Kopierade lite för långt

• Glass

Piffan ja det klart att du får. Det är bara att skriva till någon av ossmoderatorerna och fråga om vi har tid

• Glass

Urk, det skickades innan jag hann skriva klart det... Så ha översyn med kraftiga grammatik och meningsbyggnadsfel

• Glass

Mammacatta om det är inlägg som du tycker ska vara på ett annat ställe så anmäl dem som felplacerade. Då flyttar en moderator det och det blir givetvis ingen tillsägelse eller så. Det är bara bra om du hjälper till och anmäla så att det blir lite ordning på forumet.

• Glass

Jag har tid att titta på det nu den närmaste timmen om du skulle vilja det.

Svar på tråden Moderatortråden