• Tant Raffa

Moderatortråden

Trevligt att vara bland de första!

En liten påminnelse till de moderatorer som känner sig berörda: man behöver INTE skriva i en tråd att man skriver för att lägga till tråden i sina egna favoriter. Om några av er fortsätter göra det är det ett dåligt exempel för övriga medlemmar som kanske tar efter. Det är väl OT-inlägg om något?

• Tant Raffa

Om samma frågor dyker upp gång på gång i den här tråden och i forumet så är det i sig en tankeställare om att det är något man borde ta tag i det. Så kom förslaget från er moderatorer själva, om jag inte minns fel, om att få ett forum/ett eget rum/en egen adress, dit medlemmarna kunde skriva, fråga, få svar om sina tillsägelser och varningar. Och om jag minns mer har jag för mig att redaktörern himself sen svarade någonstans att det var ett bra förslag. Men sen kommer jag inte ihåg hur det har gått. Alltså, vad hände sen?

• Tant Raffa

Norahs mamma

Du antyder i ditt inlägg, trots smajlie, att moderatorerna skulle särbehandla medlemmar här på sajten. Jag är en vanlig medlem här på fl, men jag tar illa vid mig av såna inlägg. Jag vet inte om jag ska ta det på allvar eller inte, och jag tycker bara det är onödigt.

• Tant Raffa

gyro, din fråga blandar äpplen och päron. I professionella situationer, oavsett om du är moderator på fl eller om du sitter på ditt arbete, är du tvungen att ha ett objektivt förhållningssätt. Det har noll betydelse vem du tycker om eller inte.

• Tant Raffa

Har jag missat att Yohanna inte längre är moderator? Och har fler ändringar skett sedan Roisin pensionerat sig? Bara uppdaterar mig lite!

Svar på tråden Moderatortråden