Moderatortråden
Det ligger ett antal trådar i forumet nu om personer som råkat ut för bedrägeri genom FL:s köp&sälj-tjänst. Borde sådana trådar tas bort för att inte "varna" bedragaren i tid (ung. som med troll)?
Det ligger ett antal trådar i forumet nu om personer som råkat ut för bedrägeri genom FL:s köp&sälj-tjänst. Borde sådana trådar tas bort för att inte "varna" bedragaren i tid (ung. som med troll)?
Hm, det är rätt mycket OT i den här tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-154/m5798142.html
gyro--> Ja, i och för sig, men då är väl oftast i "samråd" med ts och i en trevligare ton.
Vad, nu hänger jag inte med? Är det någon som ifrågasatt att man får göra så?
Tussetösen--> Innan det fanns möjlighet att lägga bilder i mappen "Starka bilder" hade fl en (ganska omdebatterad) policy som sade att man inte fick ha lov att ha bilder på änglabarn i galleriet. Kanske är det någon gammal protest du snubblat över?
zmultronet--> De flesta tar illa upp när vanliga medlemmar påpekar reglerna för dem. Det är bland annat därför det är bra med moderatoreroch anmälningsfunktionen. Har man inte brutit mot reglerna blir man heller inte fälld (man får inte ens reda på att man blivit anmäld), så inte tar man skada av att någon anmäler ens inlägg.
Ja, tack Venus!
Hur är reglerna för "Köp och sälj" - får man annonsera ut något man tillverkar? Och om man inte får det, hur anmäler man en sådan annons? (Och nej, jag har _aldrig_ fattat det där med print screen.
)
Är det fler än jag som har problem med flash-annonserna? Jag kan inte använda Explorer för att surfa på FL, det bara hänger sig med hänvisning till problem med Flash.
Jag vet att ni inte kan fixa det, jag bara undrar om ni hört om fler som har samma problem.
Och en teknisk sak till: Varför i helsicke ser jag så fet ut på min avatar?
Den är ju i widescreenformat, helt plötsligt!
Isolde--> Du menar alltså att det är naturligt att drabbas av vissa obehag redan innan man testar plus?
Har någon moddis tid att rusa hit och klargöra vad som gäller? Vi spekulerar visst lite vilt.
www.familjeliv.se/Forum-4-46/m7068746.html
Korallen: Sökfunktionen finns just nu på startsidan i betaversionen!
Jag har också funderat fram och tillbaka på det MPB skriver om. Visst kan man tycka att det borde finnas en ren moralisk skyldighet för en site att plocka bort inlägg som sprider felaktig och farlig information. Fast det är ju en himla avvägningsfråga. Att tänka rätt är stort, men att tänka fritt är större, osv., och var går gränsen?
Om man påtalade de här tankarna för Patrik, skulle det ens vara praktiskt möjligt för er moderatorer att bedöma vad som är korrekt och felaktigt i varje fall? JAG skulle gärna vilja att det fungerade så, för det stör mig enormt när rena felaktigheter och farliga tips och råd sprids som en löpeld i forumet för att alla medlemmar inte är skolade i källkritik, men jag misstänker att det inte skulle vara genomförbart. Och så är det ju det där med individens eget ansvar också.
Smurfisar--> Med plustjänsten kommer en funktion där du kan sätta en "stämpel" på dina bilder. Det kanske avskräcker någon, i alla fall. www.familjeliv.se/plus.php
Jag har fått svaret från Patrik en gång att det inte går att söka på ts därför att man inte skall kunna kartlägga någon.