• Ralleröj

Moderatortråden

jag har två frågor till en moderator!!

Om jag har frågor angående varför jag fått en tillsägelse eller varning, men INTE känner att jag behöver överklaga. Bryter jag då mot reglerna om jag startar en tråd om det och riktar min fråga till en moderator? Är det OK att skicka ett personligt meddelande med min fråga till en moderator eller MÅSTE man överklaga för att få svar på frågor angående tillsägelser och varningar?

Sen undrar jag varför vissa moderatorer avslutar inlägg med " /moderator" när det klart och tydligt står under nicket, det finns ju ingen som kan misstolka Er vill jag påstå. Det jag menar är att det kan uppfattas "snäsigt" när vissa av Er avslutar så...... men det är min åsikt.

• Ralleröj

okej, jamen då förstår jag, hade ingen aning om det men det låter ju mycket realistiskt!! tack för svaren bägge 2

• Ralleröj

jag har en önskning om att man borde dela ut "tillrättavisningar" istället för "tillsägelser" när det solklart handlar om missförstånd och misstolkningar av reglerna.

De där meddelande man får i sin inbox kan ju ge en mardrömmar så hårda som de låter

• Ralleröj

jo jag tycker faktiskt det, men så är det ju inte "hur man har det, utan hur man tar det"

men jag står fast vid att jag hellre skulle se att jag fick en tillrättavisning när jag trampat lite fel bland trådarna.

• Ralleröj

tack Venus, ska faktiskt göra det

• Ralleröj

"Någon moderator svarar något i stil med " Ursäkta att jag även har ett liv utan för Fl och som Moderator"......"'

jag reagerade också på att moderatorn skrev så, lät ganska drygt och bittert tycker jag.

• Ralleröj

TheBlueRose

Det var HUR moderatorn uttryckte sig jag tyckte lät drygt.
    Om moderatorerna kräver av oss "vanliga" medlemmar att vi ska tänka på hur vi uttrycker oss, tycker jag att de också ska göra det.

Jag säger absolut inte att de måste vara tillgängliga 24/7. Men att skriva så som denne gjorde tyckte jag lät ganska bittert och inte så trevligt.

Min sambo är huvudansvarig för ett forum på nätet och jag skulle bli vansinnig om han var där hela tiden och fixade och grejjade. Så jag kräver absolut inte att moderatorerna här ska göra det. Däremot tycker jag man kan kräva och förvänta sig att dessa ska uttrycka sig korrekt! De har ju enligt reglerna "högre status"

• Ralleröj

Kanske är onödigt att förvänta sig lite "mer" av moderatorer....

• Ralleröj

Jag kan inte se att någon svarat på Tahiras fråga och jag är nyfiken på frågan själv.

"Om jag har ett inlägg i min gästbok där det inte står något nick brevid, utan det står bara "online", betyder det att den personen avreggat sig? (och varför står det då att hon är online?) "

någon som kan svara?

• Ralleröj

det fanns en tråd förut där ett specifikt antal föredetta gravida mammor "träffades" och sen efter de fött fortsatte de i en tråd, och i början av tråden skriver TS att de hade minsan följts med i många tidigare trådar och inte hade plats för andra som ville "joina".

Den tråden fanns väldigt länge och det finns säkert fortsättningar, har inte kollat dock.

Svar på tråden Moderatortråden