• MBP

Moderatortråden

Hej moddisar!

Vad gäller punkten om "uppmaning till brott" anmälningar, så tycker jag den är lite svår att hantera. Jag tycker att det är en uppmaning till brott när man menar att man inte ska lägga sig i när man vet att något sådant sker, att man förminskar broblematiken och uppmanar folk att "skita i det" osv.

Dock tycks inte upprättningen vara riktig enig med mig. Kan ni förklara hur ni resonerar. Jag förstår uppriktigt att det är en gråzon och det är därför jag tar upp det här eftersom jsg inte tycker att ett överklagande är befogat. Jag tror också att fler än jag kan ha nytta av att känna till det.

• MBP

Aha, då är jag med. Tack för förklaringen MuminMy.

• MBP

Jag hamnade i ett läge där samma "förseelse" upprepades i inlägg efter inlägg. Jag såg det inte först utan anmälde bara, sedan såg jag resten och anmälde ett par av dem, för att sedan inse att så här kan jag ju inte hålla på, jag anmälde då trådens "ton" under rubriken övrigt.

Var agerandet ok och kommer ni att fatta när ni läser att jag faktiskt inte är helt rubbad?

• MBP

jag vill kunna anmäla folk som sprider falk information, medvetet och omedvetet.

varför får jag inte det?

• MBP

Följdfråga: Om jag då vet att låt säga en viss typ av information är helt felaktigt och farlig, kan man tänka sig att jag kan anmäla under övrig och bara få inlägget borttaget, under förutsättning att jag kan "bevisa" att jag har rätt?

• MBP

JsN: Det finns ett uppenbart problem där eftersom inte vissa ger sig oavsett vad man presenterar eller från vilken källa den informationen härrör.

Utan avsikt att var oförskämd mot FL, så tycker jag i det i vissa fall borde finnas ett ansvar att plocka ned den typen av inlägg när de påtalas.

och jo, jag har skrivit mig blå om vissa ämnen, men det finns liksom en gräns...

• MBP

Nya världsrekordet?

Hmmmmm, låt oss ta felktig information om t ex en viss medicin.

En given medicin presenteras som ett undermedel av något slag. Sjäv vet jag genom läst forskning från ansett universitet att informationen är uppåtväggarna fel och dessutom livsfarligt att använda på det sätt som beskrivits.

Är det då så olämpligt att Moderatorerna, naturligtvis med ordentlig bakgrund, skulle ta ner inlägget?

• MBP

brokig: Jo det borde ju vara idealet, men det är rätt uppenbart att det inte fungerar så tycker jag.

• MBP

Hur gör ni med sådana som kortreggar sig för att sedan gå in i andras gästböcker och e-post och lämna RIKTIG otäcka saker och sedan omgående avreggar sig?

Det fall jag talar om har gått vidare till redax sedan en låååång tid tillbaka. Kan den drabbade vänta sig ett svar?

• MBP

Jag visste om moddisarn, men redaxdelen är lite svår, just pga det du sa i inlägget ovan att det liksom är lite hemligt, med vissa saker. Jag förstår att det bör vara det också, men det är bra om svar kommer inom viss tid, så inte förtroendet för redax urholkas. Med moderatorerna är problemet mindre,eftersom jag tycker det går väldigt fort.

Svar på tråden Moderatortråden