• Bonanza

Moderatortråden

gyro - om du anmäler ett inlägg för att du anser att det är ett brott så är det väl bara att motivera i anmälan varför det är ett brott? Får moderatorerna in en anmälan om att något är ett brott och de är osäkra, så kollar de väl upp det? Förstår inte problemet?

• Bonanza

Skulle jag kunna få ta en sak med en moderator privat? Har en fråga som nog räknas som enskilt ärende om jag tar den här.

• Bonanza

En liten undran: om jag lägger ut ett ärendenummer, kan den moderator som behandlat ärendet kontakta mig då? För Glass var så snäll och ville hjälpa, men pga vissa omständigheter gick det inte så bra, och det tar sån jäkla tid att vänta på överklagan.

• Bonanza

Lady N - jag hade samma problem! Jag trodde att det var något med min dator. Internet Explorer bara stängde ner sig hela tiden.

• Bonanza

En fråga: skulle det vara helt omöjligt att starta en tråd där man bortser från reglerna om påhopp och liknande? Alltså om man startar en tråd om vad man egentligen tycker om varandra, och så måste de som vill vara med vara införstådda med att man kan få negativt omdöme. Alltså, det vore inte ok att säga "Bonanza, du är en jäkla kossa som är dum i huvudet", men kasnke "Bonanza, du är elak och trångsynt, och behöver mogna till dig innan du kan diskutera igen". Förstår ni? Om man skriver jättetydligt i trådstarten att här kommer det att finnas negativa kommentarer (men inte hemska påhopp), kan man inte kringgå reglerna lite då?

Antar att svaret är nej, men hoppas såklart på ett ja.

• Bonanza

MuminMy - ja, alltså man skulle skriva i tråden ifall man ville veta vad andra tycker om en. Och då har man liksom gått med på villkoren. Det handlar ju inte om att alla ska hoppa på varandra, utan att man ska kunna vara ärlig (men saklig och "trevlig") om vad man tycker om någon utan risk att få en tillsägelse eller varning. Om personen i fråga är med på det såklart.

Ex: Sarambara säger att hon vill veta ärligt vad alla tycker om henne. Då får folk svara (återigen sakligt) vad de tycker, även om de tycker att hon är mindre intelligent och omogen.

• Bonanza

MuminMy - fast det räknas ju som påhopp om man skriver något negativt om personen, och inte bara åsikten. Även om jag är saklig och uttrycker mig bra så får jag ju ändå inte säga att jag tycker att sarabmara är omogen och ointelligent, eller hur?

• Bonanza

Jag håller med Hanna (duh!). Om jag startar en tråd "Vad tycker vi om varandra på riktigt?" Och i trådstarten tydligt preciserar att här är vi ärliga om vad vi tycker om varandra. Inga överdrivna påhopp, men man får vara negativ och kritisera varandras personer och inte bara åsikterna. Skriver man att man vill vara med så måste man tåla att få negativ kritik, precis som positiv. Hur kan det vara så fel då? Då är ju alla medvetna om det, och får "skylla sig själva" ifall de blir ledsna.

• Bonanza

Iors syster - för att man ska få veta på riktigt hur folk uppfattar en. I såna trådar blir det annars bara positiv kritik, och det kan kännas lite falskt. Ifall jättemånga tycker att jag trampar folk på tårna, så kan jag ju tänka på det. Eller så är det bara kul, men jag kanske är knäpp! Det drabbar ju ingen som inte vill vara med liksom.

• Bonanza

Bebistokig - jo, men där kan man inte vara ärlig och säga negativ kritik om _personen_ för det bryter mot Fls regler.

Jag tror att Roisin har rätt i att det kan rensa lite i luften, och man tänker kanske över sitt fortsatta deltagande på fl. Fast alla är nog inte mogna nog att hantera personlig kritik heller.

• Bonanza

Jag har uppfattat det som så att reklamannonserna reagerar på vissa ord. Så diskuterar man vikt och skriver kg så kommer bantningsreklam. Diskuterar man resor så kommer kanske flygreklam. Inte alltid i alla trådar, men ofta.

Svar på tråden Moderatortråden