• Anton Chigurh

Moderatortråden

MuminMy skrev 2005-11-16 14:44:00 följande:
    Ewis och lövet2: I rapportlistan ser vi enbart inlägget, inte vem som skrivit det eller i vilket sammanhang det står. Är det redan här ett solklart övertramp så "varnar" vi redan i det läget (och då menar jag SOLklara fall, t.ex.: Du är ju helt slut i huvudet jävla subba!).

Är det inte så solklart öppnar vi tråden där inlägget ligger (alltså på den sidan)       och läser inlägget och inläggen strax innan och strax efter för att på så sätt bilda oss en uppfattning om i i vilket sammanhang inlägget är skrivet,sedan fattar vi vårt beslut.

(Är vi fortfarande osäkra diskuterar vi sinsemellan innan beslut tas, ev. skickas ärendet till redaktionen för granskning).
    Jag vill dock poängtera att bara för att någon annan gjort ett regelbrott så kan man inte själv få "ge igen med samma mynt" - då varnas båda inläggsskrivarna, så egentligen spelar det liksom ingen roll VAD som orsakade regelövertrampet (t.ex. ett spydigt svar). Det vi möjligtvis tar hänsyn till är kulturen i tråden och så tittar vi såklart på om vi kanske behöver göra en allmän tillsägelse.
    Det där.....har en del moderatorer slutat med. Och det är synd. Kan jag tycka. 

Typ då.

KRAM //Antontreeswing.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Moderatortråden