• MuminMy

Moderatortråden

MimmiLina: i de flesta fall blir man avstängd i sex månader. Efter den tiden står den en fritt att återvända, med gammalt eller nytt nick. I vissa fall är avstängningen längre, hur lång den är står i det meddelande man får från redaktionen.

/my - mamma, medlem och moderator
  • MuminMy

Tror att privata bloggar kommer att lösa en hel del av de problem ni nu diskuterar. Själv "hoppade jag in" i en fikatråd som var som en systertråd till den jag normalt diskuterar i men i systertråden hade de träffar närmare mig och flera av personerna i min tråd var även i systertråden *lite rörigt* i alla fall, jag hade/har vett att enbart be att få följa med på de träffar som är offentligt, skulle aldrig bjuda in mig själv HEM till en okänd människa...

Som moderator skulle jag råda alla som vill ha lite snack privat att starta en privat blogg.

• MuminMy

Alla inlägg som bryter mot reglerna ska anmälas, oavsett vem inläggsskrivaren är Hittar ni något regelbrott av redaktör Patrik ska det också anmälas

• MuminMy

saga och kevin: antar att du fått tråden flyttad för nu ligger den ju under humor?

Vill man ha en tråd flyttad anmäler man den och anger kategori "felplacerad" och skriver i motivering vart man vill ha den flyttad till så fixar vi det.

Tussi77: Som det är nu är ordet Moderator en del av själva signaturen, och då kan vi ju inte stänga av bara den delen tillfälligt Man skulle istället kunna ha ordet stämplat på ett specifikt inlägg men då kommer problemet med att komma ihåg det... plus att jag tror att många uppskattar att vi är synliga och att man kan ställa frågor till oss när som helst, skulle det stå Moderator bara i vissa inlägg skulle ju vår funktion som "forumsledsagare" lite gå förlorad... det är en avvägning. MEN redax har lovat att när nu nya sajten är sjösatt så ska han fixa så att vi kan sätta en speciell färg på texten i moderatormeddelanden, det gör att det blir ÄNNU tydligare när vi agerar "ordningsvakt" och när vi bara är oss själva eller  när vi är "ledsagare"...

• MuminMy

*grrr* Databasfel efter mitt låååånga svar till AnneSophie

i korthet: det kommer att komma en del nytt när redax väl fått snurr på nya sajten och plus...

har ni förslag, maila redax.

*tjurar och räcker ut tungan åt databaseländet*

• MuminMy
    Tar gärna en sån funktion - du kan posta den till mig i min inbox
  • MuminMy
    Junija: Självklart får man ta med sig den kunskap man har om en viss medlem vidare i sitt forumliv, det är dock inte förenligt med god netetikett att "bomba" en person genom att i en tråd om säg, vetebullar, hänvisa till den personens åsikter om djuren på skansen - ja via nån konstig "röd tråd"-utveckling. Lämpligt, i ditt exempel, hade varit att skriva nåt i stil med "men XX, jag har för mig att jag läste att du var på skansen igår, var det det besöket som har lett till din inställning i dag och vad såg du där egentligen?"

Sundsvallstjej: borttagna trådars länkar borde generellt försvinna helt från forumet posta gärna en tråd om det under synpunkter och förbättringar och maila info@familjeliv.se med trådlänken.

Räcka ut tungan På förekommen anledning: Det är STOR skillnad på att kritisera och ge konstruktiv kritik.... det första undanber vi oss, det andra välkomnar vi. Räcka ut tungan

kritik: angrepp (på någon) genom att peka ut fel eller värderande granskning

AnneSophie: grabba laptopen och rusa iväg till chiefens kontor och hjälp honom med lite kodande så kanske vi får våra efterlängtade uppräthållningsverktyg nån gång Flört
    /MuminMy - demonmoderator *ler*
  • MuminMy

smurfisar: om du fått ett meddelande i din inbox att du fått en tillsägelse så är den "aktiv" i 6 månader, men den tas liksom inte bort ur systemet men det ska mycket till för att den ska spela nån roll. Överhuvudtaget är tillsägelser inte så farligt, det är bara ett litet höjt finger om att man är ute och vadar i lite djupt vatten och att man bör ta sig lite i kragen

• MuminMy

Linisen: tryck på krysset

• MuminMy

Pluttiz : kommer strax, redax håller på att fintesta det sista med betalningarna bara

Svar på tråden Moderatortråden