Inlägg från: Amarone Classico |Visa alla inlägg
  • Amarone Classico

Moderatortråden

tahira, gå in i din tråd och tryck på anmäl i ditt trådstarts-inlägg.

Sen skriver du som förklaring att du vill ha bort tråden för att den har blivit för OT. Du kan länka till tråden om du vill också.

Jag gjorde så, och den togs bort.

• Amarone Classico

Moomin, jag tror att andra sådana trådar finns kvar för att de inte har blivit anmälda.

Jag har i alla fall tidigare fått beskedet att det inte är tillåtet att diskutera enskilda människor, kända eller okända.

• Amarone Classico

När jag läste på journalisthögskolan hade vi en föreläsning av en fotograf som var mycket intressant.

Då lärde jag mig att det finns inget som heter "rätten till sin egen bild". Det innebär att är man på allmän plats och blir fotograferad så får den bilden publiceras utan ens vetskap.

Han nämnde exempel som artikeln "Nu är det vår och nu sitter alla lyckliga par på parkbänkar och håller handen" som en gång publicerades med bild på just ett sådant par. Problemet var bara att de var ihop, men inte med varandra
    Synd för dem att det kom ut så, men de kunde inget göra åt det.

Nu var det ett antal år sen jag hörde detta, och på den tiden var internet inte alls så utbrett som idag, så han tog inte upp vad som gäller där. Men jag kan inte tänka mig att det är annorlunda än vilket medium som helst.

• Amarone Classico

På tal om känsliga rummet och underkategorier så tycker jag det är tråkigt att "Depression" får svälja många trådar som inte alls rör sjukdomen depression, utan något TS är ledsen för.

Det hjälper till att spä på de fördomar som finns om depression. Men det är en sjukdom som alla andra sjukdomar. Jag har en känsla av att kategorin används för sådant som inte passar in någon annanstans.

För övrigt tycker jag att det är konstigt att man har valt att ha en underkategori för en specifik sjukdom, visserligen vanlig, men det finns många andra vanliga sjukdomar också! Men det får jag ta med "redax", jag vet

• Amarone Classico

Hallå!

Jag har roat mig en stund med att anmöla ett gäng trådar som felplacerade, dvs jag valde det ärendet när jag anmälde.

Först fick jag bekräftelser på att de var flyttade till annan lämpligare plats. Så bra, tänkte jag

Men nu börjar det droppa in mail om att "Inlägget har tagits bort på din begäran". Det har jag aldrig begärt

• Amarone Classico

Jag skrev lite tidigare i den här tråden om mina åsikter om kategorin "Depression".

Nu har jag utvecklat det lite under "Synpunkter/förbättringar" och jag undrar om redaktionen läser där? Eller om jag ska maila också?

• Amarone Classico

Glass, ja tack Till att du uppmärksammar Patrik på mitt inlägg

Jag litar inte så mycket på att maila honom, då jag har gjort det i november och ännu inte fått svar

• Amarone Classico

Jag är nyfiken på hur många anmälningar som kommer in per dag. En lugn dag, en genomsnittlig dag och en jobbig dag!

Jag vill understryka att detta INTE på något sätt är ett ifrågasättande av moderatorernas arbetsbörda och den takt det tar att genomföra rapporter. Det kanske kan verka så med tanke på att sådan kritik har framförts tidigare.

Det är endast en fråga från en nyfiken medlem (och flitig anmälare)

• Amarone Classico

Den här tråden har blivit helt galet OT och förvandlats till en enda lång kontaktannons...

• Amarone Classico

Nejnej, tråden jag skulle ha länkat till, förlåt

• Amarone Classico

Kul att jag kunde glädja er på morgonkvisten

Kan tillägga att jag satt i telefonkö och lyssnade på meddelandet där, pratade med en person IRL och skrev här samtidigt...

• Amarone Classico

Fast... det finns ju massor av sånna trådar...

Vi i Malmö med ett barn fött 2004 och ett fött 2006.
    Vi som dricker Cambridge.
    Oktobermammor som vill gå ner i vikt.
    XXX, YYY, ZZZ (personers nick) och andra speciellt inbjudna.

Detta var exempel, inte exakta formuleringar av rubriker.

Vad är tillåtet och inte då?

• Amarone Classico

Tack för svaret Isolde!

Det är inte så att jag personligen har sett dessa trådar som problem eller stötande, men jag blev lite fundersam när jag såg diskussionen här.

Bra förtydligande du gav, Isolde!

• Amarone Classico

Man kan starta bloggar för flera personer, tror jag.

Det blir ju lite som privata trådar då.

Svar på tråden Moderatortråden