Moderatortråden
Mirva
Nu får du väl ta och läsa det Roisin skrivit! Det står ett tydligt exempel här ovan på vilken text som kan anses som stötande.
Mirva
Nu får du väl ta och läsa det Roisin skrivit! Det står ett tydligt exempel här ovan på vilken text som kan anses som stötande.
gyro
Kan man förstöra någons egendom här på FL? Om man förstör någons egendom, så är det olagligt, ring Polisen för tydligare info.
gyro
Ja att uppmana till brott är brottsligt och ska anmälas!
??
Jag hittar inte heller "skänk bort lite julstämmning"??
Ok, tur man hann vara lite givmild mot någon i vart fall
Glass
Jag tolkar det likadant
Men giz varför gör man en sådan tråd, inte en hypotetisk fråga anser jag, inte i en tråd.
Jag skulle tolka det som en undersökning eller tips om vad min framtida butik ska heta, namn som jag sedan kunde använda. Då väljer jag de namn som får flest röster och vips har jag gjort mig en marknadsundersökning.
Ja en klagolåda hade varit bra. Tycker också att anonymitets funktionen suger numera. Fruktansvärda saker kan man läsa om under den funktionen. Usch!!
PATRIK!!!!!!!
dreamz
det är bara för att man inte ska kunna regga sig, omregga sig och sen dyka in och skriva anonymt direkt. Tror jag
marina81
jo klicka på x som finns till höger.
Nu kör det ihop sig
Jag har gett upp med överklaganden, det har aldrig fungerat, det kanske det gör nu, men nu är det försent.
Tackar bara för väl utfört arbete av våra moderatorer
Kram Gisse
OT
Tar tacksamt emot alla kramar jag får, mannen har varit bortrest en vecka
Lite koll kanske....
www.familjeliv.se/Forum-5-175/m6492403.html
Kanske Gisse kan hjälpa till här
Enligt Bonus Presskopias hemsida kan följande inte göras utan tillstånd:
? Överföra ett verk i pappersform till digital form genom att t ex scanna en text eller en bild ur en bok.
? Kopiera ett verk som föreligger i digital form, t ex en text från en cd-romskiva eller en hemsida.
? Ändra ett verk, t ex färglägga en svartvit bild.
? Lagra ett verk på ett datanät så att det blir tillgängligt för allmänheten, t ex på Internet eller en skolas intranät (uploading).
? Kopiera ett verk som föreligger i digital form, t ex ladda ner en text eller en bild till diskett, hårddisk, cd-romskiva eller intranät (downloading).
? Skriva ut verk på papper, t ex artiklar du hittar på Internet.
Alltså, man har ej rätt att lägga ut andra foto på Familjeliv utan tillstånd, då detta är internet, allmänt datanät.
Genom de ändringar som infördes i URL den 1 juli 2005 har det nu blivit möjligt att utöka avtalet så att kopieringsrätten också omfattar digital kopiering. Eftersom avtalet ännu inte omförhandlats är fortfarande inte digital kopiering tillåten. Se www.b-pk.se/texter/read.php
Kram Gisse
Röd Drake
Men du har ju fått svar. Lämna ett meddelande i inboxen hos den moderator du vill ha svar ifrån.
Även i vanliga trådar, får man inte alltid svar från den man vänder sig till, det vet du mycket väl
Ok MuminMy
Här ser ju ditt inlägg bättre ut!! Hahaha gud så tokigt det blir på "vanliga" FL sidan!!
fipa2
Jag känner igen det där, så gjorde någon med mig, ANMÄL!!!
Jag ser ingen kritik mot någon moderator här Mimmilina. Bara kritik mot tekniken.