• fipa2

Moderatortråden

okej bra

• fipa2

det lär ju ta minst 6 månader då den redan är stängd för svar....

• fipa2

hej.

har folk rätt att säga åt mig att lämna en tråd, bara för att jag är av annan åsikt än TS, men har uttryckt min åsikt helt politiskt korrekt utan ett enda påhopp? eller får man "köra ut" folk hur man vill?

• fipa2

ja man bedöms strängare om man brutit mot regler under anonym signatur

• fipa2

moderatorerna ser inte heller vem som är anonym, men när de får in en anmälan läser de bara det anmälda inlägget och sen om de tycker att det bryter mot nåt så klickar de väl på nåt så att personen får tillsägelse eller varning.

fast en sak undrar jag. moderatorerna ska ju inte i vanliga fall heller se vem som blivit anmält, men hur kan de då se om den anmälda personen har varit under anonym signatur eller ej? eftersom patrik eller nån skrivit att man döms hårdare om man varit anonym?

• fipa2

jag menade inte att du skulle varit anonym, försökte bara förklara. men det går lika bra att anmäla anonyma som icke anonyma

• fipa2

hej. jag har upptäckt att det snackas skit om mig i några människors gästböcker. har konfronterat en person, men nu lär de ju radera inläggen för att förstöra bevismaterialet. kan redaktionen ändå se inlägg som nyligen raderats ur gästböcker?

• fipa2

alltså, hur är det med anonymiteten egentligen? jag förstår att folk violl vara anonyma om de skriver om bölder i underlivet, eller att de blivit våldtagna, eller nåt annat känsligt. MEN, är det verkligen tillåtet för folk att föra diskussion i en tråd, under anonym signatur, om nåt helt annat? t.ex att skriva "jag tror att TS är korkad och ytlig och bara vill framhäva sin egen skönhet" och skriva detta under anonym signatur? det ska väl inte vara möjligt att argumentera på detta viset och hela tiden vara anonym? det är väl inte känsligt att stå för sin åsikt? det kan ju vara två personer som annars är "bästa vänner" på FL som grälar med varandra utan att de vet om det.

ska man inte se LITE strängare på detta med anonymitet? man kan ju inte direkt anmäla ett sånt inlägg som det exemplet jag skrev, eftersom det inte direkt bryter mot nån regel, förutom att jag tycker det bryter mot anonymitetsreglerna.... eller?

Svar på tråden Moderatortråden