• Röd drake

Moderatortråden

giz Läs iors systers svar...

• Röd drake

giz Min fråga riktade sig till Isolde vilket betyder att jag vill ha svar från Isolde, eftersom det här är en moderatortråd (åtminstone till namnet) så borde jag kunna få svar från dem, annars kunde jag startat en tråd om det. Nu tänker jag inte diskutera saken vidare med just dig som inte har någonting med det att göra egentligen!

• Röd drake

Iors syster Det gör nog det flesta och det är väl det som är meningen, att man ska kunna rikta sig till dem som har moderatorloggan. Stor mening med den annars liksom...

• Röd drake

Venus Online
    Moderator Idag 18:38 - NR: 7024517

Jag är inte arg, bara aningens förtvivlad över att jag tydligen inte ska ha rätt till det liv jag lever för att jag konstant ska sitta här och svara på medlemmarnas frågor...
    Plus att jag märkt att den röda gubben ger effekt

Alla medlemmar går efter samma regler, vi moderatorer är oxå medlemmar bara att vi blivit tillsatta för att styra upp när det blir aningens hett om öronen...
    Vi har många kunniga medlemmar på denna sidan, dessa har tidigare visat sig mycket duktiga och vi tar hjälp av dem när vi själva kanske inte kan vara närvarande...

Om man inte vill ha svar från en "vanlig" medlem så förseslår jag att man skickar ett meddelande direkt till en moderators inbox eftersom detta är ett öppet forum för medlemmar att skriva i... Vi kan inte hindra medlemmar från att svara på frågor, och många medlemmar är nöjda med att få ett svar från andra medlemmar som kanske varit här ett tag och kan det mesta...
    Vill man specifikt skriva i den här tråden så kan man ju lägga till någon form av "Endast svar från moderator önskas" och så får man då vänta tills en moderator har tid att svara... Mer kan inte vi göra och mer kan inte ni göra...

Jag ställde frågan specifikt till Isolde, vad mer kan jag göra för att markera att jag vill ha svar från henne??

• Röd drake

giz Uppenbarligen så gör du inte det... Men du själv kanske uppfattar det som att du gör det...

• Röd drake

giz Nej, jag tänker inte specificera djupare än så... Men jag hoppas det får dig att tänka efter lite åtminstone...

• Röd drake

Venus Online
    Moderator Idag 18:54 - NR: 7024802

Junjia, om vi har medlemmar på denna sidan som är lika kunniga som oss moderatorer i frågorna kring reglerna, varför inte utnyttja detta till våran egen fördel då???
    Vad är det för fel på hjälpsamma medlemmar???
    Även vi moderatorer är ju medlemmar i grunden, bara att vi har lite mer insyn om vad som händer "bakom kulisserna"...

Om man endast vill ha svar från en moderator så föreslår jag att man vänder sig till en moderator privat och inte sitter o blir arg i denna tråden för att "kreti o pleti" vill vara snälla o hjälpa till...

Skulle det visa sig att "kreti o pleti" har fel så rättar ju vi självklart... Vi vill ju inte att någon ska missuppfatta reglerna, det förlorar vi ju alla på i längden...

Bara att den tiden jag inte kan vara här så är jag tacksam över kunniga medlemmar som vill hjälpa till... Ser inget som helst fel med det i ett öppet forum som FL faktiskt är...

Men om man nu speciellt diskuterar med en moderator och specifikt ställer frågan till henne, är det då väldigt svårt att förstå vem man vill ha svar ifrån? Ska man kanske skriva Moderator och nicket med stora bokstäver för att underlätta för folk att det är just den man vill ha svar ifrån eller hur är lämpligt att göra?

• Röd drake

Venus Den är för övrigt avslutad då jag inte tänker specificera mig här i tråden...

• Röd drake

Venus Jag skrev specifikt Isolde men det var ju tydligen fel av mig att förvänta mig ett svar från just henne ändå... Så hur ska man göra?

• Röd drake

Nu är klockan sju och jag ska väcka min sovande son för matdags... Men jag återkommer så småningom och fortsätter disskutera... Viktigt att få veta hur det ligger till med allt så man inte råkar skriva minsta lilla fel... Jag är också mycket intresserad av svaret på Ralleröjs inlägg.

• Röd drake

Glass Offline
    Moderator

Såklart folk blev effektiva, det brukar de bli när det gäller att mot bevisa någon annan samtidigt som de får en chans att visa att de är bättre på reglerna än någon annan...

Svar på tråden Moderatortråden