• Ewis

Moderatortråden

Venus: Tack för ett trevligt och fint svar!!!

Anledningen till en ny tråd om ängelbilder är inte att ändra FL, förstår att det är döläge men jag kände att det var fel ställe att diskutera det på.

Tycker ändå att man inte kör rent spel med att särbehandla ängelbilder och eftersom vi är en minoritet så borde det inte vara ofta någon som inte vill stöter på en ängelbild...?

Jag är oxå en ängelmamma men har även på den tiden då man fick ha ängelbilder i galleriet valt att inte ha det, hon är min lilla tös och jag ville välja vilka som fick den äran att se henne
    MEN jag vill ända stå upp för dom som vill och väljer att ha sinna ängelbarn på bild i FL och jag tycker att det är fel av FL men men så är livet

• Ewis

Vad händer om en "Anonym" skriver något som anmäls??
    Går det att varna/säga till en Anonym??

• Ewis

nej nej jag har faktiskt aldrig varit anonym
    men läste ett icke trevligt anonymt inlägg och funderade om det är värt att anmäla anonyma.
    har aldrig anmält över huvud taget förut.

• Ewis

Varför försvinner ett inlägg ?
    Beror det på att det blivit anmält/ klickat på röda handen eller har skribenten blivit varnad?

• Ewis

Undrar lite

Det är så att jag varit elak och anmält en anonym som sa hemska saker om en folkgrupp och jag har förstått det som att man som anmälare om man skriver sin mailaadress ska få veta hur det går...

Är jag helt fel ute???

Jag har i alla fall inte fått veta något.

• Ewis

Vet inte men inlägget är borttaget och blev det typ samma timme....

• Ewis

Vad händer om flera anmält samma inlägg?
    Tror nämligen att så kan det vara i detta fall.

Tackeli tack Ciccin 3, Säkert något strul när man för en gång skull leker lagensväktare

• Ewis

Sara;
    Vad har hänt med min anmälan då, gjorde den för typ 2 dagar sedan.
    Vet du?

• Ewis

Sara; jag har ju inget ärende nummer????

Ska sussa nu hör av mig i morgon igen.

• Ewis

Hm varför måste man förutsätta att den som vill ha en namntävling till en ev,. butik har en baktanke som att det är gratis reklam om jag gör en omröstning på FL eller om jag har en namntävling på FL så blir folk intresserade av att kolla upp vad butiken säljer och vart den ligger...........

Tror nog att det finns både bättre och gratis sätt att göra reklam då!!!

Denna person eller någon annan som jobbar/ äger ett företag kan ju lika gärna i en tråd som ex. handlar om "vad jobbar du med?" svara att hon jobbar i butiken som heter "Blå blom" då kan ju oxå den som är intresserad kolla upp det oxå, gratis reklam......

Ja ja här är ju reglerna lite kontsiga ibland och säkert tolkar även Patrik det som moddisarna

• Ewis

Tycker oxå att anonymiteten är bra slapp!!!

Skriva ex. anonymt i en tråd som handlar om hur många gånger man duschar i veckan.
    Ska man behöva vara anonym för det ???

Förstår oxå och tycker att det är bra att man kan vara anonym ex. i sex frågor eller misshandelsfrågor och dylikt.

• Ewis

Kanske dom som vill vara anonyma ofta som klagade då
    Personligen tycker jag att det är lite fegt att vara anonym om det inte handlar om väldigt känsliga saker som jag nämde tidigare.

• Ewis

Men hallå jag överklagade/frågade om en tillsägelse i ja nog var det okt 05 och har inte fått svar från Patrik!
    Räknas det som svar på överklagan om man frågat och fått svar av en moddis??

• Ewis

Överklagade först innan jag visste att man kunde fråga en moddis!
    Men blev nöjd med svaret men vill ändå visa att Fipa har en poäng i det hon säger om låång väntan på överklaganden.

• Ewis

Hm jag kanske drar igång något igen men jag bara kände att jag måste få skriva lite

Det har diskuterats villka som svarar i "Moderator" tråden ser jag då jag läser tillbaka, har inte varit inne på FL på Hela helgen.

Jag måste erkänna att även jag tycker att man förväntar sig ett svar av en moderator i en Moderator tråd då tråden heter just "Moderatortråd".

Det är nog inte så många som vet att ex. Roisin varit moderator förut och kan detta .
    Giz är oxå snabb på att svara, jag vet inte Om hon varit moderator tidigare?
    Självklart, ett rätt svar tas tacksamt emot av vem som hällst Men det kan ändå sätta griller i huvudet på folk tror jag.

Någon moderator svarar något i stil med " Ursäkta att jag även har ett liv utan för Fl och som Moderator"......
    Men det är väl ingen som blivit tvingad till att vara Moderator???

Man kanske ska byta namn på tråden från " Moderatortråden" till "Frågelådan" eller något liknande??!!

Jag ser inget problem i att vänliga FLare svarar på frågor men jag förstår oxå att det ställer till frågor varför dom svarar och Om dom svarat rätt mm samtidigt som jag inte förstår varför dom inte är Moderatorer när dom verkar kunna FL reglerna så bra.

Undrar oxå varför inte ex. Giz och Roisin och dom andra kunnig på FL frågor Inte är Moderatorer??
    Skulle ju vara jätte bra med flera som är Moddisar och kan svara på frågor!!!!!

• Ewis

Panda:
    Självklart ska man inte moderera dygnet runt, ingen kräver det av er därför förstår jag inte riktigt denna moderator.
    Tyckte att det lät lite surt i onödan.
    Har ni någon rekomenderad arbetstid/timmar som moderator / dygn?
    Bara nyfiken ingen baktanke

Kanske skulle vara bra om moddisarna hade möjlighet att vara moderator eller inte när dom är online!?

• Ewis

Giz:
    Vet inte men tror att du menar mig när du undrar om man får diskutera enskillda moderatorer...
    Visst det är en enskilld moderator men i ärlighetens namn så minns jag inte vem det var och tänker inte gå tillbaka för att leta upp det i en tråd som har 144 sidor

Att påpeka något som någon skrivit som man inte tycker är trevligt eller förstår i denna tråd där en moderator skrivit det eller i en tråd där någon annan skrivit är för mig = diskutera.
    Visst här har ingen sagt att - "Det var jag som skrev det där" det är kanske skillnaden i en diskution i en annan tråd att man diskuterar tillsammans

Isolde:
    För mig handlar det inte om att kritisera en moderators beslut!
    Gränsfall nja det har jag svårt att tro och det gäller ju inte en dålig formulering snarare en moderator som känns som att hon är arg för att det går åt mycket tid till att vara just moderator och hon påpekar detta för medlemmar...
    Trevligt..... nej men inte otrevligare än mycket annat och än det som jag hängde upp mig på.

INGEN har väl påstått att Ni moderatorer ska vara det 24 timmar per dygn Men det är svårt att veta när Ni är moderator eller privat när Ni är online.

Svar på tråden Moderatortråden