• fipa2

Moderatortråden

det är ingen idé att diskutera med anonyma.

• fipa2

ewis, ja man ska väl kunna stå för att man säger "det är fel att vara otrogen"? eller nåt annat sånt.

• fipa2

sarah, du ska inte ha höga förhoppningar, vissa har överklagat för ett år sedan, utan svar...

• fipa2

men jag har en fråga.

låt oss säga att jag blivit avstängd från FL. plötsligt uppenbarar sig ett nytt namn på FL, "fipa3". denna fipa3 påstår sig vara fipa2 som blivit avstängd, och säger siog ha loggat in från en annan IPadress, och ber om att få komma tillbaka. givetvis är det inte JAG för jag vet ju att man inte får komma tillbaka innan spärren är hävd. MEN, hur kollar redaktionen vem det verkligen är som gömmer sig bakom namnet "fipa3"?
    det kan ju vara någon som påstår sig vara jag, bara för att den vill få mig spärrad på livstid, eller polisanmäld. är det möjligt att det kan ske trots att man hållit sig borta från sidan?

• fipa2

muminmy, jasså de förnekar det?

men åtskilliga människor har berättat att de inte fått svar trots att de mailat typ år 2004.
    själv har jag överklagat bl.a i oktober men inget svar, så tre månader är ju också för mycket.

• fipa2

alltså får man svar på överklagan till sin email eller till inboxen här på fl?

• fipa2

hej. vad menas med detta meddelande: "Tack för uppmärksammandet.
    Vi har plockat bort inlägget och informerat inläggskrivaren om det olämpliga inlägget."

att ni bara plockat bort inlägget men inte gett tillsägelse eller varning?

• fipa2

men ibland står det att "...och inläggsskrivaren har fått en tillsägelse" eller nåt i den stilen?

• fipa2

får man byta namn trots att man fått en varning för 2 månader sedan?

patrik skrev ju att om man gör det så blir man avstängd och spärrad.

• fipa2

felicia, för några månader sedan skrev patrik att om man byter användarnamn strax efter att man fått en varning så har man en vecka på sig att skriva en förklaring till patrik, och om han inte godtar den så blir man avstängd..

vet bara inte hur lång tid det är fråga om, som man inte får omregistrera sig.

• fipa2

lika säkert som att jag blir nästa moder teresa

• fipa2

JAG undrar en sak. En enkel liten sak som jag önskar någon skall kunna besvara. Låt oss helt hypotetiskt säga att jag fått en tillsägelse för att jag besvarat ett OT inlägg som riktats till mig, i moderatortråden. Och så får jag en tillsägelse för det. Tänk er sedan att jag anmäler ett annat precis lika OT inlägg i denna tråd, och det NEKAS. Jag säger naturligtvis inte att detta skett.... Men hur kan det vara på det viset??

• fipa2

Om man skulle anmäla en moderators inlägg, kan då denne moderator själv behandla ärendet, eller är det tekniskt omöjligt att anmäla ett ärende som handlar om personen själv?

• fipa2

Får jag kontakta någon moderator privat?

• fipa2

Ang. vad någon skrev om att i TS skriva vilka medlemmar som inte är välkomna... Jag skulle själv aldrig göra så, eftersom jag asner att fl bör vara öppet för alla. Men i vissa trådar hade jag nästan föredragit att TS hade skrivit "kommentarer av fipa2 undanbedes" eftersom det är jävligt trist när man skrivit ett långt bra inlägg, som folk ignorerar för att det är skrivet av just mig. Eller att de kommenterar det med "suck, borde gissat att du också skulle dyka upp här" bara för att visa att jag inte är välkommen och att mina åsikter inte uppskattas.
    Vill man inte ha svar från mig tycker jag man kan skriva det i TS direkt så jag slipper slösa min tid med att leta upp recept/artiklar/fakta och sedan skriva ett långt igenomtänkt inlägg som ändå ingen läser.

• fipa2

MN75, näää inte trådar va? Man kan ju blockera folk från sitt bildgalleri och presentation och sånt, men man kan nog inte starta privata trådar?

• fipa2

Om nån löjlig människa kommer in i en tråd och börjar påstå saker om mig som inte är sant, är det tillåtet?

• fipa2

Hallå?

En till fråga, Har en person rätt att komma in i en tråd och förutom att snacka skit om mig, också börja skriva "jag vet nog vad du skrivit i tidigare trådar bla bla bla jag vet nog hurdan du är bla bla bla" och länka till en massa andra trådar jag skrivit i, fast det har INGET med just DEN tråden att göra?

Svar på tråden Moderatortråden