• Glass

Moderatortråden

Jag tolkar det som att man faktiskt inte får göra det.

12. Undersökningar, kontakt, research, informationsinsamling m.m.
    Vi tillåter inte egna undersökningar i form av frågor, enkäter och liknande som syftar till att gynna någon annan part utan Familjelivs uttryckliga godkännande. Företag, organisationer eller journalister får inte använda Familjelivs interaktiva tjänster i syfte att för annat media:
    - Söka efter föräldrar med vissa kriterier för vidare kontakt
    - Efterfråga synpunkter för informationsinsamling
    - Utföra research
    Syftet med detta förbud är att man inte ska på bekostnad av Familjeliv (utan något annonsavtal) lyfta fram/öka värdet på annat media, tjäna pengar, få fler läsare/tittare, bemöta efterfrågan/intresse etc.
  • Glass

Vi är två moderatorer som skrivit att vi inte tycker att det är okej.

Jag står fast vid min tolkning om att det inte är tillåtet att göra det.

• Glass

Kengru, du diskuterar en enskillt ärende. Det är inte tillåtet som du säkert vet.
    /Moderator

• Glass

Kengru, som du säkert vet så har vi alla andra saker som vi behöver göra ibland. Att uppmärksamma ett fel tar 10 sekunder. Att ta en diskussion med någon tar ibland flera timmar.

För att svara på din fråga, nej man får inte skriva vilka rasistiska saker som helst här i forumet.
    Skicka till mig privat eller överklaga.
    Här ska vi inte diskutera det.

• Glass

Linisen, är det överklaganden som du pratar om?
    Isåfall har Giz alldeles rätt, vi har ingenting med dem att göra.

• Glass

Diwa, du får skriva lite vad du vill i din press. Givetvis inget som bryter mot reglerna såklart, men du får skriva dina nick om du vill. Jag vet faktiskt inte om du får länka till din annons på tex. tradera.
    Däremot så vet jag att man inte får använda forumet för att få chansen att göra en massa reklam. Alltså får man inte skaffa en användare för att sedan marknadsföra sin tex. butik på sin press. Syftet får alltså inte vara att marknadsföra sig. Inte heller starta en massa trådar som handlar om det man säljer för att på såvis göra reklam...

Nu är jag lite svamlig här, fick du ut något av det?

Detta kan säkert någon annan moderator förklara mycket tydligare för dig.

• Glass

Tahira

Ja det får du göra om det har något med saken att göra.
    Om de pratar om sneda tår så är kanske inte din tråd riktigt passande, men annars såklart. 

• Glass

Linisen, en sårad kvinna är farlig, men en kvinna vars stolthet är sårad... Uj, jag säger bara det...

Ha lite tålamod så blir det säkert något svar på den också

Svar på tråden Moderatortråden