• Isolde

Moderatortråden

Fipa, ja det kan du råka få. Visserligen tror jag att alla moderatorer försöker kolla på sammanhanget innan vi ger varningar, men ibland är det lite för mycket och då kan något som ser självklart ut få en snabb behandling.

• Isolde

Ja, precis Roisin. Skulle förklara lite utförligare i mitt förra inlägg, men det kom en liten marodör och avbröt mig.

• Isolde

Jillsan, det beror på. Hur länge efter det skrevs, t.ex. – om det funnits en rimlig chans att du kan ha läst inlägget innan du postade ditt inlägg.

• Isolde

jippie, har du bett moderatorerna att titta på tråden? Det gör du bäst genom att anmäla den – klicka på röda handen högst upp till höger i trådstarten, välj t.ex. "övrigt" i rapportlistan, och berätta kortfattat vad du vill (uppstyrning eller allmän koll).

Visst finns det regler! Läs Regler och Policy högst upp till vänster i menyraden! Och Upprätthållningen.

Några slutna forum finns inte. Inte än, åtminstone. Ska tydligen ingå i Plus-tjänsten, när den nu kommer.

• Isolde

Det är en konstig formulering som betyder att du inte får posta inlägg anonymt före det datumet – det är två veckors "karens" efter att man har registrerat sig.

• Isolde

diskusbest, man skulle kunna förbättra den formuleringen på många sätt. Men det kan tyvärr inte moderatorerna göra något åt.

jippie, för att en tråd ska läggas ner på trådstartarens begäran måste det finnas personliga skäl till det. Annars bedöms anmälan precis som andra anmälningar.

• Isolde

Fipa, som du vet kan vi inte diskutera enskilda ärenden i forumet. Ge mig ärendenumret så kan jag slänga ett getöga på det.

Svar på tråden Moderatortråden