• LadyLi

Får era barn äta snö? Nu pratar jag om små barn som precis upptäckt snön.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får era barn äta snö? Nu pratar jag om små barn som precis upptäckt snön.
  • Lindreas

Än så länge är vår skrutt för liten för att äta snö (2 månader), men rent allmänt så tycker jag att barn kan få äta snö. Det finns inte mask i snön, däremot brukar jag verkligen försöka visa dem till ren snö, inte snö som är smutsig och lerig liksom.

• Caranlachiel

Provsmaka går bra, är den ren har jag ingenting emot det. Bara de görs medvetna om att det finns smutsig snö också, som inte ska ätas.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • lövet2

Provsmaka nysnö är helt OK. Men mössen springer under snön och bygger bo, och hundarna pinkar lite här och där, så vi försöker undvika ett hejdlöst snöätande ...

• alvaereva

Gärna inte, precis som jag inte vill att hon dricker ur vattenpölar

• mamma till tre busungar
    Förväntansfull0406 skrev 2010-11-23 20:50:28 följande:
    nope, har haft mask på barnen en vinter, sen vill man INTE att de äter snö alls längre. örk
    Men inte tror jag att de fick mask av snön?
  • Busbellan

Ja, barnen får äta snö och minstingen gör det då och då.

Försöker dock få henne att inte äta gul eller smutsig snö

Mask får man inte av att äta snö, det är en myt. Maskägg kan inte överleva i snön

Mamma till Nora, August och Ella
  • 20082011

De har fått provsmaka lite på morgonen när vi går till dagis om det är nysnöat.
    Men när de fyller hela handen och börjar trycka in i munnen sätter jag stopp.

Minns själv när jag var liten och åt snö för ett helt fotbollslag, fick världens illamående och spydde. Det vill jag inte ska drabba dom.

Svar på tråden Får era barn äta snö? Nu pratar jag om små barn som precis upptäckt snön.