• far

Hur tidigt började ni minnas?

Blev sexuellt utnyttjat, när jag var 2 1/2, det "glömmer" jag aldrig, men det var först när jag var vuxen, som minnerna blev tydliga.Gråter

• far
    Vad skall jag göra skrev 2010-11-24 07:12:38 följande:
    Beklagar det som hänt dig. Det skall ju vara fina minnen man minns o inte tråkiga. Rynkar på näsan
    Men jag har också andra mycket tidiga minnen: Min syster låste mig in i ett pyttelitet skåp, för att jag tog hennes legoklossar, och byggde med dem, när "mor var på jobbet" Ca 5 på morgonen, men sen kom mor hem vi ca 6 00, och då hade hon et nybakat "franskbröd", som var inlindat i vitt papper, och då, nästan alltid, fanns det 2 små chokladgrodor, (i samma paket som franskbrödet, detta är Danmark, för länge sedan), 1 till min syster, och 1 till mig. Då blev jag utsläppt ur det pyttelilla skåpet, och kunde andas igen, därför att "mor" kom hem. Då hade min far, redan "varit på mig", och han började jobba ca. 8 00. Min mamma städade hela näterna, för att min far söp upp 95% av sin lön. Det var SÅ längesen, men jag var runt 2 1/2- 3, 4. När jag var 5, och tom. ca 8, har jag inga minnen alls. Från ca. 9, har jag minnen av att jag blev extremmt mobbat i skolan. Inte så konstigt kanske, man levde ju i en alkoholist/ medberoende familj!

Så glad jag blir, för alla er, som har lyckliga och positiva, tidiga minnen!HjärtaSolig{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hur tidigt började ni minnas?