• tezzy10

Först svagt plus, sen negativt... hjälp!

Halloj.

Ska försöka göra en lång historia kort. Jag och sambon har nu försökt bli gravida i 3 år, och gått på utredning sen oktober förra året. Har sedan dess gått på Metformin, och nu också Pergotime.
    Jag har under dessa 3 åren aldrig fått ens en antydan till plus när jag gjort gravtest.

Fick en enkelkur Pergotime för ett par månader sen, men fick ingen ägglosning då. Denna månaden fick jag dubbelkur, och det verkar som att det gjorde susen. När jag var hos gyn på 12:e cykeldagen (2 nov) tyckte han att det såg bra ut, och han ville att jag skulle komma tillbaka veckan efter för att kolla hur det såg ut då. Var där igen 11 nov, och då sag han att slemhinnan var trefasisk, vilket tydligen innebar att jag alldeles nyligen hade haft ägglosning... kändes kanonskönt att höra, då är det alltså ingen omöjlighet för mig att ens få ÄL, vilket jag nästan börjat tro på senare.

Nu till saken.
    Jag har den senaste veckan känt molvärk ganska ofta, och den känns oftare och på ett annat sätt än den gör när det är dags för mens. I söndags kväll kunde jag inte hålla mig längre, utan var tvungen att testa... och till min STORA chock blev det ett svaaagt plus!! :D
    Visade sambon och bad honom bekräfta, då jag inte trodde mina ögon... Men han sa att han absolut såg två streck. Åh, vilken känsla!
    Men... jag testade igen både igår morse och nu imorse, och det blev negativt båda gångerna :S
    Hjälp mig att tolka detta! (Ska tillägga att det är Testlagrets graviditetsstavar)

Det var jättesvårt att få någon ordentlig bild, men jag lägger in de jag har:

• Svar på tråden Först svagt plus, sen negativt... hjälp!
  • April barn

Jag ser svaga streck på båda två, men jag förstår inte riktigt hur du menar är dessa två de du gjorde först eller senare?
    Testen ska ju helst bli starkare om man testar flera dagar inte svagare?

• Vickan I

Det jag kan säga utifrån min erfarenhet är att när jag först plussade svagt och sedan minus 4 dagar senare så var det ett jättetidigt missfall eller vad man ska kalla det. Ägget hade fäst så att hcg börjat produceras, men sedan avstannade graviditeten av någon anledning och hcg började sjunka igen och testet visade då minus. Tydligen är det vanligt att så sker enligt min klinik. SKulle man inte hålla på och testa tidigt (som man inte kan låta bli) så skulle man dessa gånger annars inte veta att man varit gravid en kort stund innan det avstannat, utan mensen skulle bara komma som vanligt (om möjligt lite senare).

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • tezzy10

Just det, skrev aldrig att det här är testet jag tog i söndags, bara två olika bilder på samma test. Tog aldrig några bilder på de negativa, då de var solklara för mig...

• Barbabok

Det syns verkligen ett streck, köpt ett CB digitalt och kolla igen om några dagar, tror faktiskt du är gravid

• tezzy10
    Barbabra: Köpte faktiskt ett digitalt idag, trots att de där två negativa testen gjort mig lite nere... Tänkte testa med det om det fortfarande inte har kommit någon mens inom en vecka.
  • April barn
    tezzy10 skrev 2010-11-23 21:50:28 följande:
    Just det, skrev aldrig att det här är testet jag tog i söndags, bara två olika bilder på samma test. Tog aldrig några bilder på de negativa, då de var solklara för mig...
    Om det var positivt först men negativt sen så är det nog tyvärr ett tidigt missfall :(
    Men prova att testa igen om någon dag men morgonurin och se om plusset kanske kommer tillbaka.
  • Barbabok
    tezzy10 skrev 2010-11-23 21:54:36 följande:
    Barbabra: Köpte faktiskt ett digitalt idag, trots att de där två negativa testen gjort mig lite nere... Tänkte testa med det om det fortfarande inte har kommit någon mens inom en vecka.
    Lycka till
  • Vickan I

Hcg som gravtesten mäter försvinner inte om graviditeten fortskrider som den ska. Hcg fördubblas i kroppen ca varannan dag så testen om man väntar någon dag mellan dem ska bli starkare och starkare då. Annars ä det tyvärr något som inte stämmer. Vet hur det känns tyvärr...

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Zelmilainen

det som du visar bild på är solklart pos. men precis som nån annan skrev med så ska strecken bli starkare (dubbelt så starka varannan dag då hcg behöver den tiden på sig att fördubblas). blir de inte starka tillräckligt fort, svagare eller rentav försvinner är det nästan alltid mf på g tyvärr... vet själv hur d är. testade pos 3 ggr/varannan dag (se nedan) men det ökade inte tillräckligt fort och slutade i mf... hoppas d går bättre för dig...

nehepp...
  • tezzy10

Ja, det är det jag är rädd för med :(

Men till saken hör att jag inte riktigt har någon aning om när min BIM är, eftersom jag har väldigt oregelbunden mens... Det enda jag kan gå efter denna gången är gynbesöket den 11:e, då han sa att jag nyligen haft ÄL.

Svar på tråden Först svagt plus, sen negativt... hjälp!