Först svagt plus, sen negativt... hjälp!
Halloj.
Ska försöka göra en lång historia kort. Jag och sambon har nu försökt bli gravida i 3 år, och gått på utredning sen oktober förra året. Har sedan dess gått på Metformin, och nu också Pergotime.
Jag har under dessa 3 åren aldrig fått ens en antydan till plus när jag gjort gravtest.
Fick en enkelkur Pergotime för ett par månader sen, men fick ingen ägglosning då. Denna månaden fick jag dubbelkur, och det verkar som att det gjorde susen. När jag var hos gyn på 12:e cykeldagen (2 nov) tyckte han att det såg bra ut, och han ville att jag skulle komma tillbaka veckan efter för att kolla hur det såg ut då. Var där igen 11 nov, och då sag han att slemhinnan var trefasisk, vilket tydligen innebar att jag alldeles nyligen hade haft ägglosning... kändes kanonskönt att höra, då är det alltså ingen omöjlighet för mig att ens få ÄL, vilket jag nästan börjat tro på senare.
Nu till saken.
Jag har den senaste veckan känt molvärk ganska ofta, och den känns oftare och på ett annat sätt än den gör när det är dags för mens. I söndags kväll kunde jag inte hålla mig längre, utan var tvungen att testa... och till min STORA chock blev det ett svaaagt plus!! :D
Visade sambon och bad honom bekräfta, då jag inte trodde mina ögon... Men han sa att han absolut såg två streck. Åh, vilken känsla!
Men... jag testade igen både igår morse och nu imorse, och det blev negativt båda gångerna :S
Hjälp mig att tolka detta! (Ska tillägga att det är Testlagrets graviditetsstavar)
Det var jättesvårt att få någon ordentlig bild, men jag lägger in de jag har: