• Adrienne

Känner rörelser v 13! Ens möjligt?

Jag lyssnade på hjärtljuden idag. De var riktigt tydliga och kom upp direkt. På kvällen så tryckte jag mot området där bebis ligger och kände flera gånger hur det "buffade" tillbaka. Säkert 15 gånger kände jag det på nästan samma ställe, jag är helt säker på att det var bebisen och inte tarmar. Tänker att bebisen kanske ligger ytligt eftersom hjärtljuden dök upp direkt. Är det omöjligt?

• Svar på tråden Känner rörelser v 13! Ens möjligt?
  • lillaskorpan

jag kände också då. Så det är helt klart möjligt och galet häftigt...

• mammaNena

kände oxå första gångerna runt den tiden, med nr 2 ska jag tillägga. nr 1 kände jag inte innan v 21.

• Jordgubbarmeglass

Det klart det går att känna såpass tidigt.
    Men ha i tanken att fostret endast är 5 cm...
    Dvs.. VÄLDIGT litet..

Men jag kände som fladder i den veckan.
    Inga buffar osv.
    Det kände jag inte förrän i 19e - 20e veckan.

Nu i vecka 25 går det inte undgå att det är en krabat där inne

• Parniara

Jag låg ensam på ett hotellrum i vecka 13 och fick just fladder nere under blygdbenet. De vara bara en gång, fick det igen i vecka 15. kan säkert vara fostret. Min man kände första gången i vecka 20 och nu i vecka 23 rör sig hela magen när det är fullt kör på kvällarna

• Adrienne

Hihi vad roligt :D Speciellt när det inte direkt syns att man är gravid eller har några tydliga symptom förutom ömma bröst. Min barnmorska sa att fostret är 10 cm med benen ungefär, ca 7 cm utan. Men inte är det stort inte.

• Adrienne

Det här var ett  tag sen jag skrev i den här tråden men för skojs skull kan jag uppdatera :)

Jag kände inte mer rörelser efter det förrän i v 16+4. Eller då var jag i alla fall 100 % säker, jag hade ju kännt lite som jag inte var säker på. I v 18+ kunde min sambo och min syster tydligt känna sparkarna! Så fostret måste legat väldigt ytligt, och sen är jag en spinkis med. Var det fostret där i v 13? Vet inte, antagligen inte. Men jag kände rörelserna ovanligt tidigt sen så man vet ju aldrig.

• Roos26

Kan kände som en hal liten fisk långt ner i magen då och då både med nr 1 och denna gången nr 2. Spe Orly om jag hade jeans på mig som satt åt å luta mig framåt :D Riktigt häftigt!!

Svar på tråden Känner rörelser v 13! Ens möjligt?