Inlägg från: Anonym (Villavillerkulla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Villavillerkulla)

Treåring röd i snippan

Jag har samma problem med min 3 åring. Varit på flera besök på vc och jour vc men ingen vet vad det är och känns inte som att det tas på allvar. Min dotter blir dock röd ca 1 gång i veckan och det är alltid  när hon kommit hem från förskolan. Haft detta problem sedan augusti. Det håller i sig 1-2 dagar innan det återgår till typ normal rosa. Hon är jätte Röd (nästan skinnflådd som att det frätt, precis som när bebisar bajsat i blöjan och man inte tagit bort det tillräckligt snabbt). Hon är blöjfri dagtid och har blöja på natten. Trosor i bomull och luftar mkt på kvällarna.  När det är som värst säger hon att det gör ont när hon kissar och hon är öm hela tiden i snippan. Hon pillar sällan på snippan och vi har provat behandla med daktar (mot svamp) och precis som du säger så blir det bättre när man har på inotyol. Tagit bakterie prov och urinprov för o utesluta UVI. sjukvården hittar inget fel men hon har uppenbarligen problem av det.

Pratat med förskolan om att dom måste kontroll torka henne vid toabesök och att det är viktigt att torka framifrån och bakåt. Min första tanke va att man dragit fram bajsbakterier för att dom torkat bakifrån och fram på förskolan men verkar inte va de som är problemet. Nästa steg är att ta med eget papper hemifrån och att personalen ska på använda allergivänliga handskar på förskolan. Letar desperat efter svar på vad problemet är.

Ville bara säga att ni inte är ensamma om det gär problemet.

Svar på tråden Treåring röd i snippan