• Mammsing

Hur ofta äter era 2 månaders?

Som rubriken lyder ..

• Svar på tråden Hur ofta äter era 2 månaders?
  • KasperSixten

inte så ofta på dagarna men konstant på nätterna.......

ca 0630 plus att jag försöker få i henne lite till innan vi går till dagis med storebror så att hon ska sova lite bättre
    11-12
    16
    några gånger under kvällen
    22-23
    01-02
    några gånger mellan 03-05

• Lejonhjärta

Jag ammar så fort han visar tecken på att vilja ha. Under dagen ca var tredje timme tror jag och på kvällen innan läggdags brukar han vara hungrigare och äter säkert var och varannan timme.. Har ingen koll eftersom jag erbjuder honom så fort han verkar vara hungrig. Sen så vaknar han en gång på natten och "tömmer" båda två....

~Nora maj 2008 & Frank september 2010~
  • Lejonhjärta

hur ofta åter din bebis? Var inne på din sida och ser att våra bebisar är födda på samma dag! :) Men min son är några timmar äldre... skoj! :D

~Nora maj 2008 & Frank september 2010~
  • Mammsing
    Lejonhjärta skrev 2010-11-24 10:19:03 följande:
    hur ofta åter din bebis? Var inne på din sida och ser att våra bebisar är födda på samma dag! :) Men min son är några timmar äldre... skoj! :D
    Hehe okej, ja för ibland det är väl var tredje  timme kanske också nåt sånt under dagen men ibland på efter middagen så kanske han somnar och då kan det gå jätte lång tid emellan Förvånad men sen så äter han kanske med 1 timmes mellanrum på morgonarna så då kanske det jämnar ut sig, jag vet inte. Tungan ute
    Hehe, men vad roligt! Får man fråga vilket sjukhus du förlöstes på? Glad
  • Melly

I den åldern ammade jag oftast flera gånger i timmen under dom vakna perioderna. Ammade säkert typ 30 gånger per dygn men jag räknade inte Det kunde gå allt från 10 minuter till 3 timmar mellan amningarna.

• vittra

På nätterna 1-3 ggr men på dagarna mer eller mindre hela tiden förutom när hon sov. Så fort hon visar tecken så får hon givetvis amma. Hon sov aldrig längre än 1-2 timmar åt gången i den åldern, har sällan gått mer än 2 timmar mellan amningarna på dagen. Förutom när hon var helt ny och bara sov.

• Kazeer

Vid två månaders ålder åt åt min äldste var tredje timme dygnet runt. (Det gjorde min yngste också men han ammades inte.)

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Oon

Min son käkar typ varannan timma på dagarna sen på nätterna sover han mellan tolv till fem, käka sen sova till halv 9 sen kör vi på med varannan timma igen..

Bf 100922
  • K anna

Kl 00
    Kl 06
    Kl 09
    Kl 12
    Kl 15
    Kl 18
    Kl 20
    Kl 22

Så, ja, åtta timmar per dygn.

• K anna

Eller, åtta GÅNGER, naturligtvis.

Svar på tråden Hur ofta äter era 2 månaders?